خبرهای داغ:

تربیت 1800 راوی روحانی برای حضور در راهیان نور

دبیر موسسه سیره شهداء، از تربیت 1800 راوی روحانی برای حضور در راهیان نور خبر داد و گفت: این راویان در پنج گروه تخصصی دانش آموزی، دانشجویی، یادمانی، بین الملل و راهیان نور به فعالیت مشغول خواهند شد.
کد خبر: ۸۸۱۳۵۹۷
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام رضا آبیار دبیر موسسه سیره شهداء در گفت وگو با خبرنگار دفاع پرس در قم از تربیت 1800 راوی روحانی توسط موسسه سیره شهدا  برای یادمان‌های دفاع مقدس از سال 1379 تا کنون خبر داد و اظهار داشت: هر ساله راویان روحانی در مناطق عملیاتی زمان جنگ حضور پیدا می کنند و به نشر ارزش های 8 سال دفاع مقدس و یادآوری حماسه آفرینی‌های رزمندگان اسلام در آن دوران  می پردازند.

وی با اشاره به این نکته که سه دوره آموزشی برای راویان دفاع مقدس برگزار می شود، افزود: راویان از بین افرادی که در حوزه از سطح 2 به بالا هستند و با مبانی دفاع مقدس آشنایی دارند؛ ابتدا از طریق آزمون و مصاحبه تخصصی شناسایی می شوند. در ارزیابی های صورت گرفته اگر افراد حائز دریافت نمره قبولی 16 شوند در دوره عمومی روایتگری که دوره ای یکساله است، می توانند ثبت نام کنند. 

دبیر موسسه سیره شهداء بیان کرد: دوره تکمیلی 6 ماه و دوره تخصصی یک ماه است و فردی  که در دوره آموزشی شرکت می کند می تواند برای گروهای سنی متفاوت مباحث دفاع مقدس را تبین کند. بعد از طی شدن این دوره مقدماتی برای روایت گری راویان به پنج گروه تخصصی دانش آموزی، دانشجویی، یادمانی، بین الملل و راهیان نور تقسیم شده و فعالیت می کنند.
تربیت 1800 راوی روحانی برای حضور در راهیان نور
نماینده فعالان مردمی در ستاد مرکزی راهیان نور کشور ادامه داد: افرادی که در دوره عمومی شرکت می کنند فعالیتشان در بخش دانش آموزان تقسیم بندی می شود و با همکاری آموزش و پرورش در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به روایت گری در مدارس می پردازند.

وی تاکید کرد: راویانی که دوره تکمیلی را می گذرانند در کاروان های راهیان نور راوی می شوند و راویانی  که دوره تخصصی را آموزش دیده اند به عنوان استاد راوی و راویان یادمان های دفاع مقدس و مناطق عملیاتی انتخاب و در یادمان ها مستقر می شوند.

وی با اشاره به فعالیت تخصصی فعالان راهیان نور یادآور شد: یادمان داری، ارائه خدمات ویژه به  زائران، برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی در زمینه های مختلف و نیز تبلیغ در زمینه دینی و ترویج ارزش های دفاع مقدس با حضور روایت گران دفاع مقدس و نشر ارزش های دفاع مقدس در فضای مجازی از مهمترین فعالیت های  فعالان راهیان نور است که با برنامه های جانبی بسیار همراه است.

دبیر موسسه سیره شهداء ادامه داد: این موسسه از سال 79 به صورت رسمی با همکاری 20 استان کشور و به همت ستادهای مردمی فعالیت می کند و خوشبختانه حتی در بخش تولید محتوا، محصولات فرهنگی نرم افزارهای دفاع مقدس نیز فعالیت چشمگیری انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: موسسه مطاف عشق وابسته به موسسه سیره شهداء و روایتگری است و در بخش تولیدات فرهنگی و نرم افزارهای مکتوب متناسب با سیره شهداء،دفاع مقدس و انقلاب اسلامی فعالیت می کند.
ارسال نظرات