خبرهای داغ:
معاون فرهنگی شهردار مشهد:

نباید اجازه دهیم دستگاه‌های امنیتی انگلیس و وابستگان مفسر فاطمیه شوند

معاون فرهنگی شهردار مشهد گفت: باوجود آموزه‌های دینی درست در مورد فاطمیه نباید اجازه بدهیم دستگاه‌های اطلاعاتی انگلیس و وابستگان به آن به خود اجازه دهند که مفسر فاطمیه شوند.
کد خبر: ۸۸۱۳۹۳۱
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
نباید اجازه دهیم دستگاه‌های امنیتی انگلیس و وابستگان مفسر فاطمیه شوند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  وحید جلیلی شامگاه پنجشنبه در هفتمین همایش هیئت‌های محوری و برگزیده کشور که در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهدی(عج) برگزار شد با اشاره به اهداف تشکیل هیئت‌های مذهبی اظهار داشت: این تشکل‌ها شکل‌گرفته‌اند تا تحقق آموزه‌های دینی را دنبال کنند.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی هیئت‌ها را بدون فرهنگ ایثار و شهادت بی‌معنی دانست و افزود: وظیفه ترویج فرهنگ عاشورایی و فاطمی بر عهده هیئت‌هاست و پرهیز از ترس یکی از عناصر اصلی پیام شهدا است که هیئت‌های مذهبی در انتقال این مفهوم به بدنه جامعه نقش قابل‌توجهی دارند.

وی با تأکید بر رساندن پیام شهدا به مردم تصریح کرد: افرادی که به پیام شهدا عمل کنند ترس و هراسی از کاخ سفید و رده‌های بالاتر از آن ندارند به همین علت افسرده نشده و در راستای تحقق آرمان‌های دینی تلاش می‌کنند.

جلیلی با توجه به تعاریف امام حسین(ع) از امربه‌معروف و نهی از منکر گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر، دعوتی به دینداری است که با تقسیم عادلانه بیت‌المال همراه باشد به همین علت توجه به افراد بدون سرپناه و کارتن‌خواب یکی از دغدغه‌های ایشان بوده است.

معاون فرهنگی شهردار مشهد فرهنگ فاطمی را عامل تحول دانست و گفت: ارادتمندان حضرت زهرا(س) نمی‌توانند در اوج تجمل‌گرایی زندگی کنند و تجمل‌گرایی در شرایطی که برخی از افراد در تهیه خوراک خود مشکل‌دارند، دور از معارف و آموزه‌های دینی است.

وی با تأکید بر گسترش فرهنگ فاطمی در ایام فاطمیه عنوان کرد: باوجود آموزه‌های دینی درست در مورد فاطمیه نباید اجازه بدهیم دستگاه‌های اطلاعاتی انگلیس و وابستگان به آن به خود اجازه دهند که مفسر فاطمیه شوند.

معاون فرهنگی شهردار مشهد بابیان اینکه فرهنگ فاطمی می‌تواند عامل تحول در جامعه اسلامی باشد، خاطرنشان کرد :در دوران زندگانی ایشان مانع حکومت حق شدند اما اکنون حکومت شیعه برپاشده و باید خواسته‌های ائمه اطهار(ع) دنبال شود، هرچند برخی از معارف اهل‌بیت(ع) سانسور شده است.

جلیلی از تضعیف آموزه‌های عاشورایی در جامعه ابراز تأسف کرد و گفت:  باید در راستای بهره‌برداری مطلوب از هیئت‌ها به دنبال تبعیت از فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی باشیم و باید بدانیم استفاده نادرست از بستر هیئت‌های مذهبی ظلم در حق ائمه اطهار(ع) است.
ارسال نظرات