خبرهای داغ:
جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) قم:

مساجد بصیرت فرهنگی نسبت به موضوعات مختلف داشته باشند

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) قم گفت:مساجد بایستی بصیرت فرهنگی نسبت به موضوعات مختلف فرهنگی داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۱۳۹۳۸
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲

محسن کمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: همانطور که از اسم ایام الله دهه فجر پیداست؛ ماندگاری آن نتیجه ی اراده ها و تصمیم هاست.

وی ابراز کرد: سرنوشت انسان توسط انتخاب هایش تعیین می شود و لطف خداوند شامل حال ملت ایران شده و سلاله ای پاک از فرزندان معصومین(ع) برای ملت شریف ایران، انتخاب شد که راه گشای آنان باشد ودر برابرحکومت های استبدادی مقاومت کند که البته ملت ایران نیز عقبه ی ایستادگی و مقاومت را داشته است ک نمونه آن نهضت مشروطه است که متاسفانه با یاری گیری که استبداد و انگلیس داشت آن نهضت به ثمر نرسید.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) قم با بیان اینکه امام خمینی(ره) انقلاب را احیاء کردند و مردم نیز به ندای او لبیک گفتند، خاطرنشان کرد: امدادهای غیبی نیز به سراغ ملت ایران آمد که آیات قرآن کریم مخاطب ملت ایران قرار گرفت که نمونه  آن آیه ی هفت سوره محمد(ص) است.

 کمالی در ادامه افزود: ورود تریخی امام به ایران، در تاریخ آدمی را یاد فتح مکه می اندازد و دهه ی فجر به قول فرمایش حضرت امام خمینی(ره) ،پیروزی خون بر شمشیر است که نتیجه ی استکبار ستیزی بود که ملت ایران با نشستن پای منبرها و روضه های امام حسین(ع) و روشنگری های که امام(ره) داشتند، محبت عمیقی پیدا شد که منشا هدایت بوده است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: امام(ره) فرمودند "این انقلاب ما باید به دنیا صادر شود"، بیداری اسلامی نتیجه این انقلاب است و ما امروزه عکس امام و رهبری را در بسیاری از کشورهای آفریقایی و همسایه می بینیم.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) ادامه داد: همانطور که امام، انقلاب را به واسطه دین و مذهب به وجود آورد بدون آن که ملت ایران گلوله ای را شلیک کنند، ارتش رژیم شاهنشاهی به سوی مردم و انقلاب گرایش پیدا کردند و مردم با اهدای گل و گذاشتن آن در لوله ی تفنگ نظامیان، آنان را به امام و انقلاب دعوت کردند.

وی با بیان آنکه راه انقلاب اسلامی ادامه دارد، بیان نمود: الگویی روشن را که خداوند متعال جلوی ما گذاشته است و آن نهضت عاشورا است؛ انشاالله آزادی خواهان جهان با الگو برداری از آن و با حضور حضرت حجت(عج) منجر به تشکیل حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) شود.

کمالی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی موهون فعالیت های ناب مساجد است، ابراز کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، ما مسجد سکولار نمی خواهیم؛ اگر مساجد کاری به فعالیت ها و سبک زندگی مردم نداشته باشند، این مساجد تاثیر چندانی ندارند؛ کما اینکه استکبار در مساجد کشورهای همسایه پایگاه دارد.

وی با تاکید بر اینکه مساجد ما مثل اوایل دوران پیروزی انقلاب اسلامی ، پایگاه انقلاب و محور مقاومت باشد، گفت: مساجد بایستی بصیرت فرهنگی نسبت به موضوعات مختلف فرهنگی داشته باشند.

وی در پایان احیاء و حفظ روحیه انقلابی گری و اعتقاد به امدادهای غیبی و الهی عینیت بخشیدن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و بصیرت افزایی را از عوامل ضروری برای تداوم این نظام و انقلاب دانست.

ارسال نظرات