خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب قم مطرح کرد

تشکیل شورایی برای مقابله جدی با آسیب‌های فضای مجازی/40 قهوه خانه پلمب شد

دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: شورای مشخصی را با حضور نمایندگان پلیس فتا، سپاه، اطلاعات و دادگستری تشکیل داده تا دادسرا و قضات خاص مورد نیاز فضای مجازی تعیین و بدون موازی کاری مقابله پیشگیرانه در این عرصه به صورت جدی دنبال شود.
کد خبر: ۸۸۱۷۳۸۸
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
تشکیل شورایی برای مقابله جدی با آسیب‌های فضای مجازی/40 قهوه خانه پلمب شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مهدی کاهه پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم که دفتر معاونت جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه کاروان‌های عروسی بی‌نظمی‌های بسیاری را در شهر به دنبال دارند، اظهار کرد: برخورد با این کاروان‌ها به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و تاکنون دو ماشین عروس را متوقف کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه شهر قم باید در شأن عنوان پایگاه دینی جهان تشیع باشد، اضافه کرد: قوه قضاییه رویکرد پیشگیری و مقابله با آسیب‌ها و تهدیدهای اجتماعی را به عنوان منویات رهبر انقلاب اسلامی به صورت ویژه دنبال می‌کند چراکه گاهی اقدامات نرم پیشگیرانه نسبت به برخوردهای سخت هزینه کمتری دارد.

دادستان عمومی و انقلاب قم از اهمیت شناخت آسیب‌ها در عملیاتی‌سازی راهکارهای پیشگیرانه یاد کرد و گفت: بدون شناسایی مشکلات رفع کامل آنها امکان‌پذیر نیست به همین علت دستگاه قضایی در قم به شیوه مطلوبی نقاط مختلف استان را مورد بررسی قرار داده است.

وی با بیان اینکه راهکارهای رفع آسیب‌های متفاوت در نقاط مختلف شهری بررسی شده است، تصریح کرد: افرادی که به قانون‌شکنی عادت دارند را شناسایی کردیم تا بتوانیم از فعالیت عناصر اصلی جرم و جنایات جلوگیری کنیم.

کاهه خاطرنشان کرد: هفته گذشته سارقان و محکومین با سابقه را طی جلسه‌ای دعوت کرده و به آنها هشدارهای لازم را داده‌ایم تا از استمرار فعالیت‌های نادرست آنها در دوران آزادی جلوگیری کنیم.

وی از فضای مجازی به عنوان یکی از آسیب‌های اصلی جامعه کنونی نام برد و عنوان کرد: فضای مجازی بستر وقوع جرم در فضای حقیقی را ایجاد می‌کند هر چند بخش‌های مختلف در حال مبارزه با این فضاها هستند اما تاکنون مشکل به صورت کامل رفع نشده است.

دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به اینکه مقابله با فضای مجازی نیازمند یک اهتمام جدی است، اظهار کرد: شورای مشخصی را با حضور نمایندگان پلیس فتا، سپاه، اطلاعات و دادگستری تشکیل داده تا دادسرا و قضات خاص مورد نیاز فضای مجازی تعیین و بدون موازی کاری مقابله پیشگیرانه در این عرصه به صورت جدی دنبال شود.

وی با تاکید بر اینکه مشکل تجمع اشرار در برخی از فضاهای سبز و پارک‌های شهر رفع شده است، اضافه کرد: قهوه خانه‌های بسیاری با مجوز در استان فعالیت می‌کنند اما برخی از آنها آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را به دنبال دارند که تاکنون 40 مورد از آنها پلمب شده است.
ارسال نظرات