خبرهای داغ:
به بهانه روز پرستار؛

صبر چون زانو زند، عشق مرهم می شود

پرستاران بشارت دهنده حیاتی دوباره اند و آنگاه که درد بر کالبد انسان نایل آید با سایه سفید محبت و بی ادعا به یاری اش می شتابند.
کد خبر: ۸۸۱۸۱۰۴
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گلستان ، پنجم جمادی الاول سالروز ولادت بزرگ بانوی قهرمان کربلا و پرچم دار نهضت عاشوراست.

این روز به نام کسانی ثبت شد که بشارت دهنده حیاتی دوباره اند و آنگاه که درد بر کالبد انسان نایل آید با سایه سفید محبت و بی ادعا به یاریش شتافته و امید دوباره ب او می دهند.

آری امروز روز پرستار است روز کسانی که ساعتها با دستان نوازشگر و قلبی مهربان در تلاشند و هیچ گاه خسته نمی شوند و درس این فداکاری را از بزرگ بانوی عاشورا و پرستار ارزشهای مقدس عاشورا به ارث برده اند.

خانم طاهره بیکی یکی از این پرستاران سرزمین ماست که در یکی از بیمارستانهای استان گلستان مشغول به کار است .

 

خبرنگار ما برای تهیه گزارش به منزل ایشان رفت نا شاید بتواند گوشه ای از زحمات این عزیزان را با قلم خود به تصویر بکشد و تجلی زینبی را در این روح های زلال محبت به نمایش بگذارد.

خانم طاهره بیکی می گوید:مدت 14 سال است که پرستارم و با همه سختیها هیچ گاه از کارم خسته نشدم چون به کارم عشق می ورزم.

او از این مدت 8 سال را در قسمت اورژانس و 6 سال دیگر را در بخش دیالیز مشغول است و به گفته وی خاطرات تلخ و شیرینی را به چشم دیده است.

وقتی از او درباره تلخترین و شیرین ترین خاطره اش پرسیدیم گفت: تمام لحظاتی که مریضی احیا می گردد و نبض زندگی در وی به تپش می افتد لحظات زیبای کارم بود و تک تک لحظاتی که حیات از کسی قطع می شود تلخترین لحظات کار یک پرستار است که در طول شبانه روز بارها ممکن است این لحظات تلخ و شیرین برای یک پرستار رخ دهد.

خانم بیکی در این چند سال فعالیت خود سه بار به صورت داوطلبانه به شهرهای کربلا ، نجف و سامرا اعزام می شود تا به زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) که نیاز به درمان دارند یاری رساند.

 

او علت حضور خود را در کربلا با وجود خطرات و سختی هایش ، دینی می داند که از اهل بیت به دوشش نهفته است و شیرین ترین خاطره خود را در کربلا در اربعین امسال می داند و می گوید: روز اربعین در کربلا زمانی که کوچکترین زائر ایرانی در یک درمانگاه کوچک  بدنیا امد،مادرش نام او را حسین گذاشت و این لحظه زیباترین و به یاد ماندنی ترین لحظه کاری من بود.

خانم طاهره بیکی تلفیق این روز را با ولادت حضرت زینیب (س) چنین بازگو می کند که تلاش و خستگی ناپذیری ، شب زنده داری ، پرستاری از بیمار کربلا و همه زخمیان کربلا ، و از همه مهمتر صبر حضرت  زینب (س) از ویژگیهای منحصر به فرد این بانوی بزرگ است که در پرستاران نیز وجود دارد لذا این روز را به نام روز پرستار نامگذاری نمودند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها