خبرهای داغ:
در پی برف و کولاک در جاده های کشور؛

ورود سپاه و بسیج برای امداد به مردم/ سانسور غلیظ حادثه در تلویزیون/ بیانیه سحرگاهی وزارت کشور: اینقدر موضوع را بزرگ نکنید!

در پی برف و کولاک در جاده های کشور،نیروهای سپاه و بسیج برای امداد به مردم وارد عمل شدند.
کد خبر: ۸۸۱۸۱۰۵
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان ، به نقل از 598 درحالی‌که بدلیل کولاک و برف، جاده تهران_دماوند از عصرگذشته مسدود شد و هزاران نفر ازمردم بدلیل بی‌تدبیری راهداری و تعلل امدادگران،درشرایط بحرانی قرارگرفتند و باارسال ویدئوهایی ازمردم درخواست کمک میکردند، وزارت کشور باانتشار بیانیه‌ای به رسانه ها حمله کرد و ازآنها خواست موضوع را گنده نکنند.

اما پس از انتشار ویدئوهای نگران‌کننده مردم و درخواست کمک، نیروهای بسیج و سپاه به کمک امدادگران هلال‌احمر آمدند و با توزیع سوخت و توزیع پتو ، از وقوع یک بحران تلخ جلوگیری کردند. با این‌همه جمع زیادی از مردم تا صبح درشرایط بسیار سختی به‌سر کردند.
 
 اما شبکه خبر که رسالت اطلاع‌رسانی درسطح ملی رابرعهده دارد،در هفته‌های اخیر ترجیح داده بجای پخش گزارش از مشکلات مردم و وضعیت نابسامانشان در حوادث اخیر،صرفا آمار مسئولان دولتی را پخش میکند و حادثه شب‌گذشته را رسما سانسور کرد.

صبح‌امروز هم مقامات راهداری باحضور درشبکه خبر اعلام کردند مشکل خاصی نیست!

وزیرکشور پس از ماجرای قطع ۳روزه گاز در مازندران و بروز شرایط بحرانی دراین استان هم در اولین واکنش گفته بود:" رسانه‌ها بجای اخبار لحظه‌به‌لحظه ، باید به مردم دلداری بدهند، ماخودمان حواس‌مان هست". توصیه‌ای که به نظر میرسد رسانه‌ملی آویزه گوش خود کرده است.
 
 همچنین معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشور ضمن ارائه جزییات عملیات امداد در برف و کولاک از ١٢ تا ۱٥ بهمن ٩٥ تا ساعت ١٢:٣٠ امروز اعلام کرد: ۲۷ استان کشور یعنی همه استان‌ها به جز سیستان و بلوچستان، همدان، خراسان جنوبی و هرمزگان از این موضوع متاثر شده‌اند و در حال حاضر مناطق امدادرسانی شامل ۱۷۲ شهر، روستا و محور برف‌گیر می‌شود.

شاهین فتحی افزود: طی این عملیات به ۲۴ هزار و صد نفر امدادرسانی شده و ۸ هزار و ششصد نفر اسکان اضطراری یافته‌اند. ٢٨نفر از جمله هشت خانم باردار به مراکز درمانی منتقل شده و ۳۷ نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کرده‌اند.

به گفته وی ۲ نفر در سقوط بهمن مهاباد و آبعلی نجات یافته و ۳ نفر در سقوط بهمن مبارک‌آباد - آبعلی جان باخته‌اند. مدیر راهداری شرق استان تهران یکی از جان باختگان براثر ریزش بهمن آبعلی بود که با تلاش امدادگران و نیروهای هلال احمر لحظاتی پیش پیکر داوود طلوعی  مدیر پرتلاش راهداری  شرق  استان تهران در بین حادثه دیدگان ریزش بهمن خارج شد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشور  تاکید کرد: طی این عملیات ۲ هزار و ۷۶۳ خودرو از برف رهاسازی شده و ۳۵۲ تیم امداد شامل هزار و ۳۳۱ نفر در عملیات حضور داشته‌اند.

به گفته فتحی ۷ هزار و ۷۱۰ تخته پتو، ۶ هزار و ۶۷۰ بسته غذایی، دویست کیلوگرم خرما، ۴ هزار و ۵۶۰ قوطی کنسرو، ۸۷۰ بطری آب معدنی، ۲ هزار و ۸۲۰ قرص نان و ۹۵۵ بسته بیسکوییت به افراد داده شده  و امدادرسانی در ١٨ استان آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، تهران،بوشهر،خوزستان،خراسانشمالی و رضوی،زنجان، سمنان، قزوین،کرمان،کهگیلویه،گلستان،گیلان،لرستان،مازندران  و یزد ادامه دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها