خبرهای داغ:
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گازایران عنوان کرد؛

گاز برای ساختن کشور است نه برای سوزاندن

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گازایران در جمع اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان گفت: گاز برای ساختن کشور است نه برای سوزاندن .
کد خبر: ۸۸۱۸۹۸۹
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گازایران  با اشاره به اینکه  گازطبیعی  برای ساختن  کشور است  نه برای سوزاندن  ضمن تاکید بر اهمیت مدیریت مصرف افزود: متاسفانه در کشور ما این نعمت خدادادی  سوزانده می شود. 

حمید رضا عراقی در نشست اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان در گرگان اظهار داشت: در کشوری هستیم که منبع عظیم گاز طبیعی را  داریم که متاسفانه  به دلایل مختلف از آن استفاده بهینه نمی کنیم.

معاون وزیر نفت گفت: بخشی از هدر رفت گاز به دلیل احداث غیراصولی ساختمان و سازگار نبودن آن با اقلیم هر منطقه است ضمن اینکه ارزان بودن قیمت هم موجب اسراف شده است.
عراقی ابراز داشت: دولت وظیفه دارد گازرسانی به شهرها و روستاها را توسعه دهد اما از سوی دیگر به دلیل کنترل نشدن مصرف این سرمایه ملی همچنان هدر می رود.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف گاز باید پررنگ تر از گذشته باشد گفت : طی دو تا سه روز آینده کاهش دما را در کشور شاهد خواهیم بود بنابر این  انتظار داریم مشترکان گاز صرفه جویی را در اولویت قرار دهند تا با مشکل افت فشار یا قطعی مواجه نشویم.

وی بر ضرورت تامین سوخت جایگزین در آپارتمان ها، مجتمع های مسکونی، واحدهای صنعتی، خدماتی، ادارات و دیگر مراکز عمومی تاکید کرد و افزود: این اقدام پیشگیرانه باعث خواهد شد در مواقع اضطرار با مشکل مواجه نشویم.

در ادامه  مدیر عامل شرکت گاز گلستان نیز گفت: میزان مصرف گاز در این استان از میانگین کشوری بالاتر است.

صفر علی جمال لیوانی با تاکید بر نظارت بیشتر دستگاههای مسوول همچون شهرداری و سازمان نظام مهندسی بر بحث ساخت و ساز؛ افزود: احداث ساختمان در استان گلستان متناسب با ویژگیهای مناطق معتدل است که این عامل به افزایش بی رویه مصرف دامن زده است.

وی از مردم گلستان بویژه رانندگان خودروهای عمومی به سبب قطع گاز جایگاههای سی ان جی عذرخواهی کرد.

در پایان رضا مروتی معاون عمرانی استاندار ضمن تقدیر از تامین کنندگان سوخت استان بویژه شرکت گاز، بر اهمیت انرژی گاز در زندگی مردم و رشد و توسعه چرخه اقتصادی کشور اشاره نموده  و بر صرفه جویی در مصرف گاز و همکاری مردم و دستگاههای اجرایی استان تاکید کرد.
انتهای پیام/ 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها