مسئول سازمان بسیج مداحان کشور :

آسیب‌شناسی مداحی در محافل عمومی اشتباه است

بانوان مداح و جلسات خانگی از محورهای با اهمیت در سازمان بسیج مداحان است و ما در بخش بانوان، گسترده‌تر و دقیق‌تر عمل می‌کنیم. چراکه معتقدیم روضه‌های خانگی، جامعه ما را از آسیب‌ها و وساوس شیطان حفظ می‌کند.
کد خبر: ۸۸۱۹۵۳۷
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
محمد فراهانی گفت سازمان بسیج مداحان در سال1389 تأسیس شد و در حال حاضر بیش از 45 هزار عضو از مداحان، مدیران هیئات و شعرای آیینی دارد. تصمیم مدیریت وقت بر این بود که اقشار مختلف بصورت تخصصی در بسیج سازماندهی شوند. در حال حاضر برای 22 قشر این موضوع محقق شده است.
هدف اصلی سازمان بسیج مداحان، جذب، ساماندهی و تعلیم و تربیت اعضا جامعه ستایشگران با رویکرد خاص بسیج و در عرصه‌های معرفتی و علمی، تربیت و اخلاق، بصیرت و مهارت و فنون است. طراحی نظام‌های آموزشی برای گروه‌های سنی مختلف و تدوین سرفصل‌ها و مواد درسی مرتبط از جمله فعالیت‌های این سازمان در کشور است.
تولید نرم‌افزار «الحان الذاکرین» که دستگاه‌های موسیقی را با نغمه مداحان توانمند و مطرح آموزش می‌دهد از دیگر خروجی‌های سازمان است.
سازمان در زمینه تدوین کتب اخلاقی، اقدام به استخراج مصادیق مرتبط با عرصه مداحی از تعداد قابل توجهی کتاب اخلاقی نموده که بسیار ارزشمند است.
سیاست سازمان منع مداحان از ورود به جناح‌بندی‌های سیاسی است و چنانچه موردی مشاهده شود تلاش می کنیم با تذکر و اقدام از طریق پیشکسوتان رفع شود.
در شورای هماهنگی تشکل‌ها، نیروهایی پیش بینی شده‌اند که مراسم و مجالس را بصورت گسترده رصد می کنند تا در صورت مشاهده تخلف اقدامات لازم صورت پذیرد. در سازمان، شورای بررسی هیئت‌ها را داریم که شکل و روش عزاداری‌ها، محتوای آنها و ویژگی‌های ستایشگران را بررسی می‌نمایند. البته در عین انجام همه این کنترل‌ها توجه داریم که جوّ امنیتی ایجاد نشود.
سازمان در عین تمام فعالیت‌ها سعی دارد حتی‌المقدور از موازی کاری پرهیز نماید و ما سازمان بسیج مداحان را برادر کوچک سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه ستایشگری اهل بیت(ع) می دانیم.
از جمله بخش‌های سازمان بسیج مداحان، شورای عالی قشر است که از نخبگان و پیشکسوتان این فن در عرصه شعر، روضه و مقتل و تاریخ و سایر موضوعات بهره می‌برد. از جمله اعضا این شورا می‌توان از محمدرضا سنگری، غلامرضا سازگار، ماشاالله عابدی، علی انسانی، حجت‌الاسلام مومنی، استاد مجاهدی، حجت‌الاسلام میرزامحمدی، سیدمهدی حسینی و عباس دلجو نام برد.
بانوان مداح و جلسات خانگی از محورهای با اهمیت در سازمان بسیج مداحان است. ما در بخش بانوان، گسترده تر و دقیق تر عمل می کنیم. برای بانوان جلسات توجیهی مستمر داریم زیرا معتقدیم روضه‌های خانگی، جامعه ما را از آسیب‌ها و وساوس شیطان حفظ می کند.
آسیب‌شناسی مداحی و مداحان در محافل و رسا‌نه‌های عمومی اشتباه است و تبعات ناگواری دارد. این کار باید در محافل تخصصی انجام شود.
مدح اهل بیت(ع) در واقع یاری ائمه طاهرین(ع) و لبیک گفتن به ندای هل من ناصر سیدالشهداء(ع) است.
ارسال نظرات