خبرهای داغ:

اعضای بدن یک جوان قمی اهدا شد

در هفدهمین مورد مرگ مغزی اعزامی از قم، اعضای بدن یک جوان 22ساله اهدا شد.
کد خبر: ۸۸۱۹۶۸۴
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
اعضای بدن یک جوان قمی اهدا شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ولی الله صمدی مسئول شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم در این خصوص گفت: هفدهمین مورد اهدای عضو از استان قم در سال جاری مربوط به یک جوان 22 ساله بود که به بیمارستان دکتر شریعتی تهران اعزام شد.

وی ادامه داد: این جوان تازه داماد، عابر پیاده بوده است که پس از برخورد با اتوبوس داخل شهری دچار مرگ مغزی شد و تلاش پزشکان نیز برای سلامت وی بی نتیجه ماند.

مسؤول شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: این بیمار در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری بود که پزشکان و پرستاران و مدیران این بیمارستان و به خصوص بخش ICU4  تمام تلاش خود را برای سلامت این بیمار انجام دادند.

صمدی گفت: پس از رضایت خانواده ایشان و هماهنگی‌های انجام شده، این جوان از بیمارستان شهید بهشتی قم به بیمارستان دکتر شریعتی تهران اعزام شد تا با اهدای اعضای خود پدر یا مادر و یا فرزند خانواده‌ای را از مرگ و معلولیت نجات دهد.

وی با بیان اینکه امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد افزود: متاسفانه به دلیل بی اطلاعی خانواده‌ها با وجود تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی در قم متاسفانه این بیماران فوت می کنند و به مرحله اهدا عضو و پیوند اعضا نمی‌رسند.
ارسال نظرات