خبرهای داغ:
گرامیداشت شهید محمود‌ هاشمی

«مینی رزمنده‌ای» که مدافع حرم شد

نخستین اعزام او به جبهه‌ها در 14 سالگی بود، در حالیکه او را به عنوان "مینی رزمنده" می‌شناختند، رزمنده‌ای که بعدها توفیق دفاع از حرم را یافت و آسمانی شد.
کد خبر: ۸۸۱۹۶۹۲
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
«مینی رزمنده‌ای» که مدافع حرم شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، شهید حاج محمود‌ هاشمی بازنشسته نیروهای مسلح استان قم بود، پاسداری که از پیشکسوتان ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) محسوب می شد.

تخصص او تک تیراندازی بود و بر اساس نقل همرزمانش، سال گذشته در همین روزها و پس از هدف قرار دادن 14 نیروی داعشی تکفیری با 15 گلوله موجود در سلاح خود و در عملیات آزادسازی دو شهر نبل و الزهراء سوریه، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و آسمانی شد.

و این روزها، نخستین سالگرد شهادت این شهید مدافع حرم است.

جالب این است که او هم در بهمن ماه به دنیا آمد و هم در بهمن ماه به شهادت رسید؛ تولدش در بهمن ماه سال 1350 و البته شهادتش هم در بهمن ماه سال 1394 بود.

کسی که نخستین بار در 14 سالگی، اعزام به جبهه و حضور در جمع رزمندگان اسلام را تجربه کرد.

جثه او در آن سال‌ها آنقدر کوچک بود که از سوی رزمندگان اسلام و فرماندهان لشکر به لقب "مینی رزمنده" مفتخر شد.

بارها مجروحیت را در دوران هشت سال دفاع مقدس تجربه کرد و البته پس از پایان جنگ هم، از پای ننشست و با حضور و فعالیت در بسیج، در اردوهای راهیان نور و همچنین در فعالیت‌های آموزشی سپاه و از جمله آموزش‌های تخصصی سلاح و تیراندازی، به عنوان یکی از فعال‌ترین ایثارگران استان قم شناخته می‌شد.

‌هاشمی همچنین از ورزشکاران مطرح نیروهای مسلح استان قم بود که در رشته‌های مختلف ورزشی به فعالیت می‌پرداخت.

او هم مانند همه رزمندگان اسلام، ویژگی‌های متعدد اخلاقی داشت که در این میان، تقید شدید به اقامه نماز اول وقت و همچنین مقید بودن به صله رحم از آن جمله است.

همسرش، بتول محمدی نقل می‌کند که محمود سعی می‌کرد تا به بهانه‌ها و مناسبت‌های مختلف، اهل فامیل و خانواده را گرد هم جمع کند تا هم دیدارها تازه شود و هم مشکلات احتمالی هر فرد یا هر خانواده شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام شود.

او در حالی در بهمن ماه 1394 در سوریه به فیض شهادت نائل آمد که آخرین جملات به یادگار مانده از خود را در پاییز همان سال و خطاب به بسیجیان سلحشور نوشت و آنان را به تبعیّت محض از رهبر حکیم انقلاب فرا خواند:

«توصیه این حقیر به بسیجیان ایران زمین این است که

 شما را به خدا قسم می‌دهم نگذارید مولا و سرورمان، سید علی، یک لحظه هم احساس غربت و تنهایی کند زیرا این سید بزرگوار، نه تنها نگران ایران، بلکه نگران جهان اسلام است و با وحدت، همدلی و معرفت شما، لااقل از داخل کشور با خیال راحت‌تر و آسوده‌تر به امورات جهان اسلام رسیدگی کنند.»

او در ادامه این توصیه‌ها، حداقل کار بسیج و بسیجیان را حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر بر می شمرد و می‌آورد: «حداقل کار بسیج، حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظم و امنیت داخلی کشور است؛ بنابراین نسبت به آن؛ آموزش‌های لازم را بگذرانید و همچنین نسبت به امر به معروف و نهی از منکر، قوی‌تر و راسخ‌تر باشید.»

ادامه توصیه‌های این شهید مدافع حرم به بسیجیان، یادآور آن جمله ماندگار حضرت روح الله است که فرمود "من در میان شما باشم یا نباشم؛ نگذارید این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد". وی خطاب به بسیجیان گفت: "عاجزانه از شما بسیجیان ایران زمین می خواهم شما را به خون شهدای عزیز و بزرگوار، نگذارید این انقلاب به دست نااهلان بیفتد. گوشتان به پیام‌های رهبر فرزانه باشد؛ زیرا هرچه که ایشان سفارش کرده و رعایت نشده است؛ ما از همان جا ضربه خورده‌ایم."

‌هاشمی همچنین در بندهای پایانی توصیه‌های خود، هشداری نسبت به تهاجم فرهنگی دشمن، ضرورت تأمل لازم در بحث خواص و عوام، ضرورت بصیرت و همدلی و همزبانی در کشور و همچنین لزوم دستیابی جوانان به مدارج بالای علمی در کنار ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

از این شهید شجاع مدافع حرم، دو دختر به نام‌های ‌هانیه و فاطمه به یادگار مانده است؛ دخترانی که اکنون در سن 22 و 12 سالگی، یاد پدر را همواره در دل دارند و می‌کوشند تا در کنار مادر خود و برای تحقق صبر و بردباری، به اسوه‌ای مانند حضرت زینب (س) اقتدا کنند.

شهید محمود‌ هاشمی هم اکنون در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم در خاک آرمیده است؛ روحش شاد و راهش پر رهرو باد.
عادل اخلاق پسند
ارسال نظرات