خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی نهبندان:

ضرورت کار برای فروش محصولات قبل از ایجاد اشتغال/تایید 84 پروژه عمرانی در دهستان های میغان و شوسف

مسئول بسیج سازندگی نهبندان گفت: مشکل فعالان در حوزه دام فروش محصولات است.
کد خبر: ۸۸۲۰۰۲۶
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳

مرادی پور مسئول بسیج سازندگی نهبندان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: از ابتدای سال جاری اردوهای جهادی یک روزه، سه روزه و هفت روزه برگزار شده است.

وی عنوان کرد: یک هزار و صد نفر در اردوی یک روزه، در برداشت محصول و هرس محصولات کشاورزی کمک کردند.

وی اضافه کرد: 80 نفر در اردوی سه روزه در ساخت سرویس بهداشتی، حمام و تکمیل مسجد در روستاهای سرخ کوه ، دهسلم و گله چاه کار کردند.

مسئول بسیج سازندگی نهبندان ادامه داد: در اردوی هفت روزه 45 نفر بودند که در مدت هفت روز برای ساخت مسجد روستای کی دشت و روستای شند ملکی کار کردند. اینها گروه های جهادی ابلاغی بودند.

وی یادآور شد: گروه های جهادی مهمان از تهران در طول سال داریم. سه گروه جهادی در ایام نوروز امسال به منطقه آمدند که گروه جهادی رضوان در روستای زهاب و افضل آباد کانال انتقال آب کار کردند و کارهای فرهنگی نیز انجام دادند.

مرادی پور خاطرنشان کرد: یک گروه جهادی دیگر به نام پیشگامان راهی در ایام نوروز مسجد روستای چا شولک را تکمیل کردند.

حضور دو گروه جهادی مهمان، نوروز پیش رو در نهبندان

وی افزود: گروه جهادی پیشگامان راهی در نیمه دوم نوروز96 نیز به منطقه می آیند و در روستای چاه شولک، حسینیه ، حمام و سرویس بهداشتی می سازند. در ایام نوروز مدرسه دو کلاسه روستای چاه شولک تکمیل می شود و برای روستاهای اطراف سرویس بهداشتی می سازند.

مسئول بسیج سازندگی نهبندان گفت: در دهه فجر بازدید از کارگاه های اقتصادمقاومتی صورت می گیرد و به مدت 12 روز 42 نفر از خواهران روستای دهو کارگاه آموزش حوله بافی راه اندازی کردند.

وی با بیان اینکه هم اکنون جهادگران مهمان در منطقه برای شناسایی عرصه آمدند اضافه کرد: 4 نفر از گروه جهادی شهید مومنی از دانشگاه صنعتی شریف تهران آمدند که برای پروژه های خط انتقال آب کار می کنند.

مرادی پور بیان داشت: گروه جهادی رضوان نیز از تهران برای شناسایی کار جهادی در نوروز پیش رو آمدند. ساخت مسجد روستای میغان و کانال کشی انتقال آب و استخر در روستاهای افضل آباد و زهاب خواهند داشت.

وی عنوان کرد: گروه جهادی بومی نیز هفته گذشته فندانسیون مسجد روستای گله چاه را اجرا کردند و هفته آینده ساختن را آغاز می کنند.

اعطای 240 میلیون تومان تسهیلات به کارگاه های اقتصادمقاومتی

مسئول بسیج سازندگی نهبندان گفت: تسهیلات برابر 240 میلیون تومان به کارگاه پرورش قارچ ، پرورش ماهی، دام سنگین، شتر، شتر مرغ ، بوقلمون، گلخانه و صنایع دستی اعطا شده است.

وی اضافه کرد: همکاری با اداره آب و فاضلاب شهرستان در خصوص حمل آب شرب به 104 روستا تا پایان مهرماه سال جاری صورت گرفته است.

مرادی پور ادامه داد: همکاری با آموزش و پرورش شهرستان در خصوص مرمت، رنگ آمیزی و دیوار نویسی مدارس با به کارگیری 200 نفر در قالب طرح هجرت دانش آموزی 10 روزه انجام شده است.

تایید 84 پروژه عمرانی در دهستان های میغان و شوسف

وی بیان داشت: در طرح توسعه و پیشرفت و آبادانی دهستان های محروم در شهرستان نهبندان دو دهستان میغان و شوسف را داریم که در مرحله اول نیازمندی های عمرانی، اقتصادمقاومتی، بهداشت، سلامت و درمان و اشتغال زایی جمع آوری کردیم و برای هر روستا یک شناسنامه ایجاد کردیم.

مسئول بسیج سازندگی نهبندان گفت: در دو عرصه اشتغال ـ آب و فرهنگی اقدامات توسعه بخش صورت می گیرد. در حوزه فرهنگی خانه عالم باید مهیا شود و یک روحانی مستقر در روستا به مدت سه سال درنظر گرفته می شود.

وی خاطرنشان کرد: 84 پروژه در مرمت قنوات، لوله گذاری مزارع، کانال کشی مزارع و احداث سد و طرح های آبخیزداری در فاز اول تایید شده است.

مرادی پور اضافه کرد: از این دو دهستان تا کنون دو مرحله نمایندگان قرارگاه توسعه بازدید داشتند و دهستان بندان نیز جزء آستان قدس رضوی تعیین شده که هنوز برای بازدید نیامدند.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال مهمترین مشکل مردم در منطقه محروم نهبندان است که در اثر خشکسالی ها تشدید شده است.

مرادی پور با بیان اینکه قبل از ایجاد اشتغال باید فروش محصولات کار شود افزود: مشکل فعالان در حوزه دام فروش محصولات است. هرکارگاه بعد از مدتی از راه اندازی آن کارآیی لازم را ندارد که باید در وهله اول مشکل فروش حل شود .

ارسال نظرات
پر بیننده ها