خبرهای داغ:
به مناسبت دهه مبارك فجر:

نشست منتظران موعود(عج)دراسفراين برگزار شد

به مناسبت ايام الله دهه مبارک فجر پایگاه یس روستای دولت آباد با حضور جمعی از خواهران روستا و با سخنرانی حجت الاسلام یکتا معاونت تعلیم و تربیت شهرستان اسفراین با موضوع ویژگیهای شاخص حضرت زینب(س) و دستاوردهای انقلاب اسلامی نشست منتظران موعود برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۰۴۵۵
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج : به مناسبت ايام الله دهه مبارک فجر پایگاه روستای دولت آباد با حضور جمعی از خواهران روستا و با سخنرانی حجت الاسلام یکتا معاونت تعلیم و تربیت شهرستان اسفراین با موضوع ویژگیهای شاخص حضرت زینب(س) و دستاوردهای انقلاب اسلامی نشست منتظران موعود برگزار شد. وی ویژگیهای مهم بانو حضرت زینب(س) را ولایت مداری، شجاعت و دشمن شناسی برشمرد.

حجت الاسلام یکتا در ادامه صحبتهای خود به دستاوردهای انقلاب اسلامی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری اینگونه اشاره کرد که:
 بیانات رهبر معظم انقلاب درباره دستاوردهای انقلاب در دو شاخص مهم و کلی دسته بندی شده است که عبارت اند از دستاوردهای داخلی انقلاب و دستاوردهای خارجی آن.

در دسته بندی دیگر و در نگاهی اجمالی به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران نیز، سه دستاورد کلی به دست می­ آید: معرفت دینی، معرفت سیاسی و معرفت اخلاقی. رهبر معظم انقلاب در این باره معتقدند که "وقتی انقلاب را مثل یک کتاب باز کنید، در درون آن، فصول و سطور معرفت وجود دارد: معرفت دینی، معرفت سیاسی و معرفت اخلاقی”.

*درباره شاخص دستاوردهای داخلی انقلاب، رهبر معظم انقلاب به محور "حاکمیت اسلام و ارزش ­های دینی و معنوی با پیروزی انقلاب” اشاره و تاکید می­ کنند، حاکم شدن نظام دین­مدار و نظام مبتنی بر تعالیم و هدایت اسلامی، توجه به کرامت انسان، اهتزاز پرچم اسلام در کشور، ایجاد جو قرآنی در کشور و زایل شدن افسانه جدایی دین از سیاست از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

مردم سالاری دینی و حکومت متکی به مردم، احساس مسئولیت مردم و خروج از وضع بی توجهی به آینده، نهادینه شدن استقلال و آزادی اسلامی در کشور، عزت ملی و رفع تحقیرشدگی تاریخی، اعتماد به نفس ملی و از بین رفتن خودکم بینی، افزایش آگاهی سیاسی مردم، گسترش کمی و کیفی خدمات به ملت، شکل­ گیری حرکت های پرجوش و خودجوش دینی و علمی، ایجاد انقلاب علمی و رشد و توسعه علم و فناوری در کشور، ارتقای کمی و کیفی حوزه ها و دانشگاه ها، خودباوری علمی، گسترش روحیه تحقیق و شکوفایی استعدادهای انسانی، ظهور سرداران بزرگ و رشید دفاع مقدس، رونق گرفتن رسوم و سنت­ های دینی، شکل گیری هویت ایرانی – اسلامی، آوردن هنر و معارف میان مردم، حکومت انتخابی به جای موروثی، فضای انتقاد و تذکر و اصلاح به جای فضای امنیتی، عدالت محوری، گسترش امید و نشاط، یکپارچگی ملت و وحدت مسئولان و باز شدن راه اندیشه از جمله دستاوردهای داخلی است که با بررسی مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران به دست آمده است.

حجت الاسلام یکتا افزود : از جمله دستاوردهای خارجی که از بررسی بیانات رهبر معظم انقلاب به دست آمده است عبارت اند از: اثرگذاری ایران در مسائل عمده منطقه، عزت نفس ایران در دنیا، تاثیرگذاری بر برخی انقلاب­ ها، شکسته شدن هیبت استکبار، ایجاد امواج اسلام‌خواهی در دنیا، استقلال سیاسی، پیدا کردن جرئت مقابله با قدرت­ های دنیا، در هم شکستن خط کشی سلطه­ گر و سلطه پذیر، رونق دین و دینداری در دنیا و سخن از عدالت و مظلومیت در منبرهای عظیم جهانی.

ارسال نظرات
پر بیننده ها