خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان عنوان کرد؛

ازبین بردن رکود و تورم و ارتقای نظام سلامت،دو بخش اساسی اقدامات دولت تدبیر و امید

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: ازبین بردن رکود و تورم و ارتقای نظام سلامت،دو بخش اساسی اقدامات دولت تدبیر و امیداست.
کد خبر: ۸۸۲۱۰۱۰
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان؛ مهندس « رضا مروتی» معاون هاهنگی امور عمرانی استانداری گلستان در آیین افتتاح متمرکز پروژه های عمرانی،اقتصادی شهرستان گالیکش که در محل سالن شهید محمد باقر خسروی این شهرستان برگزار گردید ضمن بیان این مطلب گفت: دولت تدبیر و امید از ابتدای روی کار آمدن با مسائل و مشکلات زیادی دست به گریبان بود. تحریم های ظالمانه یکطرفه ابرقدرتهای جهانی،مشکل تورم  و نرخ بالای تورم از یک طرف و رکود بیار سنگین حاکم بر چرخ های اقتصادی کشور از طرف دیگر.

به گفته وی دولت با این مشکلات و انبوهی از پروژه های ناتمامی که کلنگ زنی شده ولی به دلیل محقق نشدن درآمدهای کشور بر زمین مانده بود مواجه گشت و لذا با شناخت صحیح از مسائل تلاش نمود تا از توان و قدرت دیپلماسی کشور استفاده نماید.

مروتی در همین رابطه ادامه داد: همانگونه که توان نظامی ایران امروزه بر هیچ کشوری پوشیده نیست باید توان دیپلماسی کشور نیز به رخ جهانیان کشده می شد.

وی تصریح کرد:دستگاه دیپلماسی کشور در جهت رفع تحریم ها تلاش کردند و خوشبختانه با موضوع برجام و مسائل مرتبط با آن امروز تقریبا زنجیره سنگین و بسیار محکمی را که سعی می کردند به دور کشور بپیچند درهم شکستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با نگاه مهندسی به انقلاب اسلامی ایران گفت: امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی است. امام راحل نگاه مهندسی به انقلاب اسلامی داشتند و این موضوعی است که در انقلاب‌های دیگر کشورها مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: در علم مهندسی بهترین شکل هندسی که بیشترین مقاومت را در برابر هر نوع فشاری تحمل می‌کند مثلث است. برای انقلاب اسلامی ایران از نگاه معمار و بنیان‌گذارش که نگاه اساسی و مهندسی به آن داشته سه ضلع و بازوی مردم، ولایت و مکتب در نظر گرفته‌شده است.

مروتی گفت: این مثلث بهترین پیوندی است که اساس انقلاب را به وجود آورده و باعث به هم تنیده شدن انقلاب اسلامی ایران گردیده است و به گفته امام راحل اگر انقلاب به پشتوانه‌های مردمی صورت بگیرد قطعاً می‌تواند مؤثرترین و پایدارترین شکل خودش را حفظ کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان تأکید کرد: مادامی‌که انقلاب در پایه این سه عنصر به هم تنیده باشد هیچ فرصت و فضایی برای دشمنان ایجاد نمی‌کند تا خللی در کار نظام ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: امروز هم مقام معظم رهبری به‌درستی با درایت و با بصیرت بسیار بالا و هدایت داهیانه ای که دارند بر اتحاد، وحدت و پیوند این سه ضلع تأکیددارند.

مروتی به خدمات دولت تدبیر و امید در گلستان اشاره کرد و گفت: درمجموع پروژه‌ای هفته دولت و دهه مبارک فجر سال 92 جمعاً 607 پروژه، سال 93 بالغ‌بر 535 پروژه، سال 94 بالغ‌بر هزار و 498 پروژه و امسال هم هزار و 243 پروژه در گلستان افتتاح‌شده است.

وی گفت: مجموع اعتبارات این پروژه‌ها 3 هزار و 487 و نیم میلیارد تومان بوده که هزار و 962 و نیم میلیارد آن مختص به پروژه‌های دهه مبارک فجر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته رونق و توسعه اقتصادی استان گفت: سند توسعه و چشم‌انداز استان تدوین‌شده است و می‌تواند چراغ راهی باشد برای آینده؛ علیرغم مخالفت‌ها مصوبه دولت برای احداث منطقه آزاد تجاری گلستان گرفته‌شده است و به‌زودی به صحن علنی مجلس می‌رود تا مراحل اجرایی آن آغاز شود.

مروتی گفت: موضوع جزیره آشوراده از قول‌های سفر استانی دولت تدبیر و امید به گلستان بود که علیرغم مشکلات بسیاری تأییدیه محیط‌زیست آن گرفته‌شده و پس از طی مراحل کمیسیون 2 به منطقه گردشگری تبدیل می‌شود.

وی گفت: در دهه مبارک فجر امسال بالغ‌بر هزار و 116 پروژه عمرانی بااعتباری بالغ‌بر 545 و نیم میلیارد تومان در گلستان به بهره‌برداری رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان افزود: از این تعداد پروژه حدود 701 پروژه در بخش عمرانی بااعتباری معادل 366 میلیارد تومان و 415 پروژه در بخش اقتصادی اشتغال‌زایی بااعتباری بالغ‌بر 180 میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی هزار و 257 نفر بوده است.

انتهای پیام/

خبرنگار افتخاری بسیج صادق فرامرزی

ارسال نظرات
پر بیننده ها