پاسدار سپاه روح‌الله؛ فرشته نجات زوج البرزی

یک زوج البرزی که دچار گازگرفتگی شده بودند با اقدام به موقع یکی از مسئولین شیفت شب سپاه روح‌الله از مرگ حتمی نجات یافتند.
کد خبر: ۸۸۲۳۲۸۰
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ پیش از آنکه سرمای زمستان از راه برسد، همه خانواده‌ها برای گرم شدن فضای خانه در فصل سرما به تکاپو برای نصب سیستم‌های گرمایشی می افتند.

امسال، شروع سرمای زمستان در کشور ما پر سر و صداتر از هر سال خود را نشان داد. موضوع گورخواب‌هایی که برای فرار از سرمای زمستان به درون گور پناه برده بودند؛ و هرکسی از آن به نحوی بهره‌برداری کرد از رسانه‌ها گرفته تا مسئولین و حتی شبکه‌های اجتماعی که در کنار طرح موضوع؛ منافع خود را هم در نظر گرفته بودند.

در هر شهر و استانی در آن مقطع زمانی به بررسی مشکلات افرادی پرداخته شد که سرپناهی برای در امان ماندن از سرما نداشتند؛ درمان‌های مقطعی که باید پیگیر بود تا چه میزان پاسخگوی رفع مشکلات خانوارهایی از این دست بوده است.

شامگاه پنجشنبه در اراک شاهد حضور خانواده‌ای بودیم که نه به دلیل نداشتن سرپناه، بلکه به خاطر نوع فعالیت خود ناچار شده بودند در سرمای زمستان به این شهر سفر کنند.

به محض ورود به سراغ میهمانخانه‌های شهر رفته بودند تا ضمن کرایه یک اتاق، خستگی را از تن بیرون کنند ولی هرقدر بیشتر جویای قیمت‌ها می شوند، دلسردتر از اینکه بتوانند جایی برای خواب و گذراندن شب پیدا کنند.

زوجی که به ناچار خیابان‌های سرد و بی روح شهر را، درست در زمانی که مردمش میزبان یکی از وزیران دولت تدبیر و امید بودند پشت سر می گذاشتند تا در نهایت ناچار در پارک آزادی، جنب ستاد سپاه روح‌الله استان مرکزی اتراق کنند.

همه ما اگر در فصل تابستان به شهری دیگر سفر کنیم و ناچار باشیم ساعاتی را در مکانی اسکان پیدا کنیم، بی‌تردید یکی از مکان‌های نزدیک به مراکز نظامی و امنیتی را انتخاب می کنیم تا با آرامش خاطر بیشتری به آرامش برسیم.

یکی از دلایلی که این زوج را وادار کرده بود در این پارک اتراق کنند همین بود که شب را با امنیت به صبح برسانند؛ و چه تصمیم درستی بود.

ساعت 19 در پارک آزادی مستقر می‌شوند، چادر مسافرتی خود را برپا می کنند و از همان لحظه اول پیک‌نیکی را در فضای چادر روشن می کنند تا هوا را برایشان گرم کند.

ساعت 2:20 دقیقه بامداد یکی از مسئولین سپاه روح‌الله کنجکاو از حضور این خانواده در روز سرد زمستانی در این پارک می‌شود، از سرباز برجک نگهبانی جویای زمان حضور این خانواده شده و در پاسخ سرباز نگهبان به وی می گوید که این خانواده از ساعت 19 در پارک مستقر شده اند و تاکنون هم تحرک مشکوکی از خود نشان نداده‌اند.

جیریایی از مسئولین سپاه روح‌الله در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ در این خصوص گفت: باتوجه به اینکه ساعاتی بود که تحرکی مشاهده نمی شد نسبت به حضور این خانواده مشکوک شده، به خودروی آنان نزدیک و چندین مرتبه صدا زدیم ولی پاسخی شنیده نشد.

وی افزود: با نزدیک شدن به چادر و تکان دادن آن مجدد صدا زدیم ولی باز صدایی شنیده نشد، مشکوک شدیم به ناچار زیپ چادر را پائین کشیدیم و متوجه حضور زوجی شدیم که در خواب بودند؛ وجود پیک نیک در چادر این فکر را در ذهن ما ایجاد کرد که آنان دچار گازگرفتگی شده‌اند.

جیریایی ادامه داد: آنان را از چادر بیرون کشیده و بلافاصله با اورژانس تماس گرفتیم. با حضور ماموران اورژانس این دو مصدوم به بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) منتقل و اقدامات لازم درمانی برای آنان صورت گرفت.

جیریایی افزود: ساعت 6:45 صبح روز جمعه وضعیت این دو مصدوم رو به بهبود رفت و از بیمارستان ترخیص شدند.

این زوج البرزی از پیمانکاران اپراتور همراه اول هستند که برای چک کردن آنتن دهی دکل‌های مخابراتی این اپراتور به اراک آمده‌‌اند ولی چون قیمت های بالای میهمانخانه‌های شهر با جیب آنان سنخیتی نداشت، ناچار تصمیم می گیرند تا دو شب را در پارک سپری کنند.

متاسفانه این زوج در همان شب اول دچار این مشکل می‌شوند و با کمک پاسداران سپاه روح‌الله از مرگ حتمی نجات پیدا می‌کنند.

این زوج ناچار هستند تا ده شب را در اراک سپری کنند تا ماموریت خود را به پایان برسانند و تنها با برنامه ریزی که کرده بودند می توانستند با دریافت حقوق خود تنها هشت شب را در میهمانخانه سپری کنند.

این زوج البرزی برای کسب روزی حلال ناچار به سفر در هر زمانی و مکانی هستند. اکنون این زوج جوان در خانه‌های سازمانی سپاه روح‌الله اسکان داده شده اند تا در این مدت که میهمان مردم شهر اراک هستند بی دغدغه روزها را در محل کار سپری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات