خبرهای داغ:
استاندار گلستان؛

رویکرد امروز دشمن در حوزه جنگ نرم است/ سهم 8 درصدی گلستان از بودجه آسیب های اجتماعی

استاندار گلستان گفت: رویکرد امروز دشمن در حوزه جنگ نرم است و آسیب‎های این جنگ در حوزه اجتماعی رخ‎نمایی می‎کند.
کد خبر: ۸۸۲۳۵۰۹
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، حسن صادقلو پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت وساماندهی آسیب‎های اجتماعی استان گلستان اظهار کرد: مردم در راهپیمایی 22 بهمن با شعور انقلابی خود پاسخ دندان‌شکنی به اظهارات آمریکایی‌ها و تبلیغات بی‎پایه و بی‎اساسشان نسبت به ملت ایران دادند.

وی جلسه ستاد فرهنگی، اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‎های اجتماعی یکی از مهم‌ترین جلسات گلستان بوده چراکه رهبر معظم انقلاب اسلامی حساسیت خاصی نسبت به مسئله آسیب‌های اجتماعی دارند.

استاندار گلستان با بیان اینکه مقام معظم رهبری و مردم در حوزه آسیب‎های اجتماعی دغدغه دارند، گفت: رویکرد امروز دشمن در حوزه جنگ نرم است و آسیب‎های این جنگ در حوزه اجتماعی رخ‎نمایی می‎کند و اگر دشمن بتواند افکار و ذهن‎های ما را تسخیر کند می‎تواند انقلاب را تهی کند و از این نظر ما وظیفه داریم و باید این مسئله برای ما مورد توجه باشد.

صادقلو بیان کرد: هشت درصد بودجه آسیب‎های اجتماعی کشور متعلق به استان گلستان بوده و با اقدامات موثر در حوزه کاهش آسیب‎های اجتماعی می‎توانیم این سهم را افزایش دهیم.

وی سرعت، هم‎افزایی، گستردگی و جلب مشارکت مردمی و نوآوری در حوزه مبارزه آسیب‎های اجتماعی باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: اصل معضل‎های آسیب اجتماعی از تغییرات حاصل می‎شود و باید در استان نسبت به تغییرات توجه شود.

استاندار گلستان ابراز داشت: ما در زمینه تأمین بودجه آسیب‌های اجتماعی مشکلی نداریم اما در زمینه تهیه برنامه برای رفع این مشکلات فقر برنامه داریم.

صادقلو با بیان اینکه مجاری و مجامعی در سطح استان نسبت به مسائل آسیب‎های اجتماعی تاثیرگذاری دارد و باید نسبت به این مهم توجه کنیم، افزود: در حوزه مجازی تقوای خبری زیر سوال رفته و متاسفانه  این فضا را برای تخریب استفاده کردند.

وی اظهار داشت: تخریب آسان است اما ترمیم این تخریب‎ها بسیار دشوار است و از این نظر کارشناسان اجتماعی معتقد هستند که اگر بخواهیم این تخریب‎ها را ترمیم کنیم با همه قدرت بیش از 20 درصد موفق نخواهیم بود.

صادقلو با بیان اینکه برنامه‌های تدوین‌شده باید پیوست فرهنگی داشته باشد، گفت: باید تلاش کنیم فرهنگ‌سازی‌ها در راستای آموزه‌های انقلاب باشد.

صادقلو مشارکت خیرین مردمی در زمینه آسیب‌های اجتماعی را موثر خواند و اظهار کرد: باید از حرکت موازی بین دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود و هر دستگاه در زمینه تقویت عملکرد دستگاه دیگر قدم بر دارد.

وی با بیان اینکه باید مدل ها و الگوهای موفق در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی مدنظر قرار گیرد، افزود: باید این نمونه‌های موفق تحلیل و بررسی شود تا علت‌های موفقیت‌آمیز بودنشان مشخص شود و سایر مدل ها بر اساس آن‌ها تبیین شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها