عضو شورای کلان شهر اراک تاکید کرد

نداشتن مهارت‌های اجتماعی؛ ریشه اغلب آسیب پذیری‌های اجتماعی

عضو شورای کلان شهر اراک گفت: عدم آشنایی کودکان و نوجوانان با مهارتهای اجتماعی، ریشه اغلب آسیب پذیری‌های اجتماعی است.
کد خبر: ۸۸۲۴۳۳۲
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ اشرف بهادی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که 24 بهمن‌ماه در فرمانداری اراک برگزار شد با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها در امر فرهنگسازی و گسترش فعالیت، در حوزه پیشگیری از اعتیاد نقش تاثیرگذاری دارند، گفت: همه دستگاه‌های مربوطه باید تمامی سعی و تلاش خود را به کار بگیرند تا جامعه سالم برای همه اعضا جامعه فراهم کنیم.

وی افزود: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری نسبت به اهتمام جدی در زمینه اهمیت کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه، لازم است مدیران آموزشگاههای تحصیلی و تربیتی به مباحث آسیبهای اجتماعی در مدارسِ تحت مسئولیت خود توجه بیشتری داشته باشند.

عضو شورای کلان شهر اراک تصریح کرد: پرداختن به موضوع آسیب‌های اجتماعی تنها مربوط به آموزش و پرورش نیست و همه آحاد مردم و خانواده‌ها در این زمینه مسئول هستند؛ چراکه یکی از راه‌های کاهش آسیب اجتماعی همکاری خانواده‌ها با مدرسه و دانشگاه‌هاست.

بهادری با اشاره به اهمیت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی گفت: عدم آشنایی کودکان و نوجوانان با مهارتهای اجتماعی، ریشه اغلب آسیب پذیری‌های اجتماعی است؛ از این‌رو بررسی نقش آموزش مهارت‌های اجتماعی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

وی خاطرنشان کرد: جلوگیری از بروز این آسیب‌ها نیازمند برنامه‌ریزی نهادهای مرتبط با کودکان و نوجوانان و در راس آنها آموزش و پرورش است چراکه این نهاد نقش و تاثیر بسزایی در تربیت دانش‌آموزان داشته و بیشترین رسالت را در این زمینه بر عهده دارند.

بهادری تصریح کرد: اصل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی امری مهم است که مشکلات باید با جدیت پیگیری شود تا بتوانیم به نتایج مطلوبی در این زمینه برسیم و از این طریق اهداف خود را محقق سازیم، چرا که آینده مملکت به دست دانش‌آموزانی سپرده می‌شود که در همین مدارس تربیت و تعلیم داده می‌شوند.

عضو شوری کلان شهر اراک گفت: برای مقابله و مهار خطرها و آسیب های اجتماعی نیازمند انسان های سالم هستیم و در این راه باید تمام موانع موجود در این زمینه را از میان برداریم.

مدیر مشاوره دانشگاه آزاد واحد اراک گفت: دانشگاه آزاد اراک در راستای کاهش آسیب اجتماعی اقدامات چشمگیری را انجام داده است از جمله در 9 ماه سال جاری 13 مشاور در دانشگاه‌ها و خوابگاه ها فعال بودند که به دانشجویان در خصوص مشکلات راهنمایی می دادند که خوشبختانه 5 هزار و 340 نفر به صورت حضوری از خدمات ارائه شده از سوی مشاوران بهره گرفتند.

ابوالفضل امیریان افزود: یکی دیگر از اقدامات موثر که در دانشگاه آزاد اراک برای دانشجویان انجام شده است مشاوره اینترنتی بود که نسبت به روش‌های دیگر پیشرفت چشمگیری بین دانشجویان و استادان داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات