خبرهای داغ:
امام جمعه گیلان غرب در گفتگو با بسیج:

طرح آشتى ملى، برنامه پیشنهادی فتنه گران وطن فروش است

امام جمعه گیلانغرب گفت: پيشنهاد «آشتى ملى» از سوى كسانى مطرح مى‌شود كه برخى از آنان در جريان فتنه ۸۸ آشكارا نقش پادوهاى مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس را برعهده گرفته بودند.
کد خبر: ۸۸۲۶۷۰۵
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴
حجت الاسلام و المسلمین محمد طه مهری در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، ضمن اشاره به سالگرد قيام مردم تبريز در ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ به دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم استان آذربايجان شرقى، با رهبر معظم انقلاب اسلامى  اشاره کرد و اظهار داشت : چندوقتى است كه بحث آشتى ملى در دستور كار روزنامه‌هاى زنجيره‌اى قرار گرفته ، اكنون معلوم شده ته اين حرف به اصحاب نهضت آزادى مى‌رسد، همان جماعتى كه امام در توصيف جنايت‌هايشان فرموده‌اند خطر آن‌ها از منافقين بيشتر و بالاتر است.

 وی تصریح کرد :پيشنهاد «آشتى ملى» از سوى كسانى مطرح مى‌شود كه برخى از آنان مطابق اسناد غيرقابل انكار موجود در جريان فتنه آمريكايى -اسرائيلى ۸۸ آشكارا نقش پادوهاى مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس را برعهده گرفته و در پيوند و ائتلاف با همه جريانات و گروه‌هاى ضدانقلاب نظير بهايى‌ها، منافقين، سلطنت‌طلب‌ها، ماركسيست‌ها، تجزيه‌طلب‌ها، نهضت‌آزادى‌ها، ملى‌گراها، تروريست‌هاى نشان‌دار نظير كومه‌له و حتى عبدالمالك ريگى، مأموريت براندازى نظام را دنبال مى‌كردند.

حجت الاسلام مهری افزود:حماسه عظيم و مثال‌زدنى ۲۲بهمن و جمعيت چندده ميليونى مردم كه يكدل و يكصدا در سراسر كشور به ميدان آمده و آرزوهاى آمريكا و متحدان بيرونى و دنباله‌هاى داخلى آنان را زيرگام‌هاى استوار خود لگدمال كردند، نشان داد مردم به يكديگر بسيار نزديكتر و همراه و همزبان‌تر از آنند كه به «نسخه آشتى ملى» - آنهم نسخه‌اى كه از سوى وطن‌فروشان پيچيده شده است- نيازى داشته باشند.

خطیب نماز جمعه گیلان غرب یاد اور شد :حالا اين آشتى قرار است با چه كسى صورت بگيرد؟ يك جريان سياسى در انتخابات سال ۸۸ اعلام كرد ما رأى مردم را قبول نداريم، صندوق رأى و آراء مردم تعيين‌كننده برنده انتخابات نيست، زور ما در خيابان بهعلاوه كمك اوباما و كشورهاى اروپايى بهعلاوه تشديد تحريم‌هاى فلج‌كننده به همراه ماشين تبليغات جنگى راديو «بى.‌بى.‌سى» و راديو آمريكا و ارتش رسانه‌اى غرب تعيين‌كننده برنده انتخابات هستند.

وی گفت :آن‌ها هشت ماه با مردم و نظام جنگيدند، بيانيه صادر كردند، اماكن عمومى و خصوصى را آتش زدند، ۲۲ نفر از بهترين فرزندان ملت را شهيد كردند، اما نتوانستند خدشه‌اى به اتحاد ملى و انسجام اسلامى و اقتدار ايرانيان وارد كنند، آن‌ها قهر با ملت را در دستور كار داشتند.

امام جمعه گیلان غرب ابراز داشت:ملت و رهبرى با صبورى و روشنگرى، چهره واقعى آن‌ها را نشان دادند، كم كم مردم دور و بر آن‌ها را خلوت كردند، تنها شدند، نخبگان هم با هوشمندى، آن‌ها را تنها گذاشتند و در نتيجه رهبران آن‌ها در حصار بصيرت مردم و نظام گرفتار شدند.

 وی اذعان کرد :منافقين، بهائى‌ها، كمونيست‌ها و ضدانقلاب‌هايى كه به ميدان آمده بودند نيز رسوا شدند و با تلفات، صحنه را ترك كردند، فتنه گران با ديوار بلند بصيرت و سد پولادين هوشيارى مردم در ۹ دى مواجه شدند و با اسم و مشخصات و نوع جرم و جنايت، افشا گرديدند.

حجت الاسلام مهری با عنوان اینکه ملت اكنون از فتنه و سران‌ بى‌آبروى آن عبور كرده‌اندتصریح کرد: امنيت و اقتدار ملى ايرانيان، دشمنان اسلام و ايران را در منطقه و جهان زمينگير كرده است، امروز برخى به فكر اين افتاده‌اند كه روحى تازه به جسد متلاشىشده فتنه بدمند لذا با فرمول «آشتى ملى» به صحنه آمده‌اند.

وی  تصریح کرد :اما چرا موضوع آشتى ملى را مطرح كرده‌اند با آن‌كه آن‌ها نيك مى‌دانند به مردم و نظام ظلم كرده‌اند، راه حل آنهم فقط در توبه است، چرا اين‌راه مشخص را طى نمى‌كنند؟ چون اصلاً قصدشان آشتى نيست. قصدشان ادامه فتنه است.

امام جمعه گیلانغرب ابراز کرد :از طرفى بر اساس آخرين نظرسنجى‌ها مردم نسبت به ادامه ركود و بيكارى واقعاً در تنگنا قرار دارند و مطالبات معيشتى خود و عمل به وعده‌ها را طلب مى‌كنند،يك چيزى اين وسط بايد مطرح شود تا افكار عمومى را به يك ناكجاآباد ببرد و موقتاً مطالبات اقتصادى خود را فراموش كنند، چه چيزى بهتر از بحث شيرين «آشتى ملى»؟! كه صورت مسأله فتنه را پاك كند و از فتنه گران محارب يك جريان سياسى «طلبكار» بسازد، مبنى بر اين‌كه اين‌ها میخواهند آشتى كنند اما هنوز برخى بر طبل «قهر» مى‌كوبند!

وی افزود:چه چيزى بهتر از آشتى ملى كه كسى نپرسد پس اين همه آمد و شد اروپايى‌ها و بستن قراردادها چه نتيجه‌اى براى رفع ركود و ايجاد اشتغال داشته است؟همين مسأله ريزگردها در خوزستان كه باعث قطع آب و برق و گاز مردم شده و صداى مردم محروم آن منطقه را درآورده است بايد به فراموشى سپرده شود، چون آشتى ملى در دستور كار قرار گرفته است!

حجت الاسلام مهری خاطر نشان کرد :كسى‌كه مرزبندى با بيگانگان ندارد و مى‌خواهد شرف و استقلال مملكت را در معرض فروش قدرتمندان و ثروتمندان جهان قرار دهد، چگونه مى‌تواند با مردم محروم و مستضعف و پا برهنه و شيفته استقلال كشور آشتى كند.

امام جمعه گیلانغرب تصریح کرد :پذيرش اصحاب فتنه در ساختار نظام، مانند آن است كه دزدان سرگردنه را براى حفاظت از اموال و دارايى مردم به كار گيرند! آنهم دزدان سرگردنه و سارقان مسلحى كه از جنايت‌هاى مرتكب شده نه فقط توبه نكرده و پوزش نخواسته‌اند بلكه اصرار دارند جنايات آن‌ها به فراموشى نيز سپرده شود! به بيان روشن‌تر، يعنى اين‌كه بار ديگر به درون نظام راه يافته و مأموريت ناكام و ناتمام قبلى را تمام كنند! که این با بصیرت مردم انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی و رهبری مقتدر و شجاع و حکیم نظام اسلامی شدنی نیست .

ارسال نظرات