خبرهای داغ:
استاندار گلستان؛

کارگروه ویژه اجرای حقوق شهروندی در گلستان تشکیل شد

استاندار گلستان با اشاره به اینکه ۲۲ اصل در حقوق شهروندی تاکید شده، گفت: کارگروه ویژه اجرای حقوق شهروندی در استان گلستان تشکیل شده است.
کد خبر: ۸۸۲۷۰۰۶
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از تسنیم، حسن صادقلو ظهر امروز در همایش حقوق شهروندی و رونمایی از منشور حقوق شهروندی استان گلستان اظهار داشت: اجرای حقوق شهروندی ماموریت بسیار سنگینی است. از اینکه این ظرفیت در دستاورد رئیس جمهور در اجرای امور حقوق شهروندی وجود داشته خود جای امیدواری است.

استاندار گلستان گفت: اهمیت موضوع درباره حقوق شهروندی بسیار روشن است و دیدگاه من این است جوهره و روح حکومت و قانون اساسی ما حقوق شهروندی است.

وی با بیان اینکه با حقوق شهروندی می‎توانیم منطق قدرت‎مندی را تحت عنوان یک سلاح بکارگیری کنیم، افزود: آن چیزی که در وظیفه ما نهاده شده انجام می‎دهیم و بر این اساس نماینده برای این کار مشخص کردیم و کارگروه ویژه‎ای را تشکیل دادیم و فرمانداران باید کارگروه‎های شهرستانی را در سطح استان انجام دهند.

استاندار گلستان تاکید کرد: ورود همه جانبه به حقوق شهروندی ما را در یک انباشتگی حقوق‎ها قرار داده و باید به شکل برنامه اهم حقوق‎ها را پیگیری کنیم.

صادقلو با بیان اینکه نیاز است همه بازوان انقلاب اسلامی در راستای حقوق شهروندی تراز شود، یادآور شد: تنها دولت نمی‎تواند حقوق شهروندی را اجرا کند و نیاز است که با هماهنگی دولت این موضوع را به صحنه آورد.

وی افزود: حقوق شهروندی یک مطالبه از درون و بدنه است و این مطالبه نیازمند به جمع‌آوری اطلاعات است.

صادقلو اظهار داشت: حقوق کرامت، آزادی، حق حریم خصوصی، حق امنیت و حق تجمع برای مطالبه‎گری که در حقوق شهروندی به آن توجه شده نیاز است که خاستگاه حقوقی و اسناد بالادستی دقیقا اشراف آن برای ملت ایجاد شود.

وی با بیان اینکه هر استانی باید برش استانی خود را نسبت به حقوق شهروندی رونمایی کند، افزود: باید به حقوق اقوام توجه شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها