دادستان کل کشور

تمام مشکلات کشور ناشی از تحریم نیست/هزینه واردات کالاهای غیرضرور سرسام‌آور است

دادستان کل کشور گفت: نباید همه مشکلات اقتصادی کشور را به پای تحریم گذاشت بلکه بخشی از این مشکلات به عملکرد ما بازمی‌گردد چراکه در کشوری مثل ایران که در شرایط تحریم به سر می‌برد نباید اسراف و واردات کالای غیرضرور انجام شود.
کد خبر: ۸۸۲۷۱۴۷
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور عصر امروز در شورای اداری استان مرکزی که در سالن غدیر استانداری مرکزی برگزار شد با بیان اینکه تمامی مدیران کارگزاران نظام اسلامی هستند، گفت: امروز ما کارگزاران نظامی هستیم که رهبری آن را یک فقیه به عنوان نایب امام زمان(عج) عهده دار است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام اسلامی در حال تلاش برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: در شرایط حاضر که دشمن از تلاش برای رسیدن به هدف خود دست بر نمی‌دارد این فرمایش راهبردی امیرالمومنین(ع) که نشانه مدیریت خوب را در برنامه‌ریزی خوب و اجتناب از زیاده‌روی و ریخت و پاش دانستند برای برای همه ما راهگشاست.

دادستان کل کشور تصریح کرد: برنامه‌های توسعه و چشم‌انداز پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای کشور در راستای همین فرمایش حضرت علی(ع) تدوین شده است؛ متاسفانه مشکل جدی که امروز کشور در تمامی عرصه‌ها با آن مواجه است بحث زیاده‌روی و ریخت و پاش است که باید از آن به جد خودداری شود.

نباید همه مشکلات را به پای تحریم‌ها گذاشت/سرسام‌آور بودن هزینه کالاهای وارداتی غیرضرور

حجت‌الاسلام منتظری با تاکید بر این موضع که همه مشکلات کشور را نباید به پای تحریم بگذاریم، گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی کشور به عملکرد ما بازمی‌گردد چرا در کشوری مثل ایران که در شرایط تحریم به سر می‌برد باید برخی ریخت و پاش‌ها و اسراف‌ها و واردات کالای غیرضرور انجام شود؟

دادستان کل کشور تصریح کرد: بخش عمده درآمد کشور صرف واردات کالا می‌شود و باید گفت که هزینه‌های واردات کالاهای غیرضرور از جمله لوازم آرایشی، و ماشین‌های چندصد میلیونی و اشیای لوکس در کشور سرسام آور است و همه ضد اقتصادمقاومتی هستند.

بخشی از مدیریت مالی کشور به انحراف کشیده شده است

وی افزود: در هر جامعه‌ای مهمترین مساله‌ای که سرنوشت آن جامعه و وضعیت رشد و پیشرفت آن را رقم می‌زند مساله اقتصاد و برنامه‌ریزی‌ها در این بخش است اما متاسفانه امروز بخشی از مدیریت مالی کشور به انحراف کشیده شده است تا جایی که وضعیت بانکی و مالی کشور، داد و ستدها و مدیریت این حوزه، وضعیت شایسته ای برای نظام جمهوری اسلامی نیست و مردم هم از مدیریت‌ها گله‌مند هستند.

حجت‌الاسلام منتظری راه برون رفت از مشکلات اقتصادی را اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: باید مدیران در این خصوص تلاش کنند و با توجه به شعار امسال عملکرد مناسب داشته باشند و همانگونه که رهبر معظم انقلاب خواستند به مردم از عملکرد خود در این حوزه گزارش دهند.

نباید به دشمن اعتماد کرد

دادستان کل کشور با اشاره به کلام امام صادق(ع) درخصوص عدم اعتماد به دشمن گفت: امام صادق(ع) فرمودند « تو حق نداری به دشمن خائن اطمینان کنی» این فرمایش امروز هم باید در دستور کار ما قرار گیرد و نباید به دشمن اعتماد کرد چراکه دشمن بیش از نیم قرن است که خود را به ما نشان داده و پس از پیروزی انقلاب نیز از هیچ توطئه‌ای فروگذار نکرده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره وضعیت و مشکلات استان مرکزی گفت: استان مرکزی یکی از قطب‌های برتر حوزه صنعت محسوب می‌شود، باتوجه به مشکلات بخش صنعت در استان کمیته‌ای تشکیل شود تا مشکلات صنایع استان مورد بررسی قرار گیرد و از رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز انتظار داریم در این زمینه با مسئولان استان همکاری و تعامل داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات