خبرهای داغ:
سردار قاسم رضایی:

مبلّغان مرزبان همچون دوران دفاع مقدس وارد صحنه می شوند

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: طلاب مرزبان مانند مبلغان دوران دفاع مقدس، وارد صحنه های مرزبانی می شوند.
کد خبر: ۸۸۲۸۰۰۴
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
مبلّغان مرزبان همچون دوران دفاع مقدس وارد صحنه می شوند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار قاسم رضایی در همایش توجیهی مبلغان سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در قم جهت اعزام به یگان های مرزی سراسر کشور اظهار داشت: لباس مرزبانی در اختیار طلاب قرار گرفته تا مانند مبلغان دوران دفاع مقدس که لباس رزم می پوشیدند، امروز هم طلاب حاضر لباس مرز را بر تن کرده و وارد صحنه های مرزبانی خواهند شد.

فرمانده مرزبانی ناجا با مقایسه مبلغان دوران دفاع مقدس و مبلغان کنونی به بیان دو تفاوت این دو با یکدیگر اشاره کرد و گفت: اول اینکه تخاصم در دوره کنونی نسبت به دوران دفاع مقدس با سلاح و موشک نیست و دوم اینکه تبلیغ و مدح کمتری نسبت به گذشته صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه طول مرزهای خشکی و دریایی کشور هشت هزار و 755 کیلومتر است، اظهارداشت: معتقدیم اگر ایران 80 میلیون نفر جمعیت دارد، 80 میلیون مرزبان بالقوه و این دژ محکم نظام اسلامی است.

رضایی در خصوص قاچاق کالا در مناطق مرزی با بیان اینکه با تدبیر دولت و شورای عالی امنیت ملی کارگروه ویژه مرز اندیشیده شد، گفت: معبرهای مختلفی به عنوان کوله بر برای کمک به مرزنشینان تدارک دیده شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: بایستی قوانین و مقرراتی بازنگری و همه دستگاه های ذیربط از جمله گمرک، پایانه ها، بنادر و دستگاه هایی که در این مورد نقش دارند شفاف تر عمل کنند به نوعی که ما از قاچاق کالا پیشگیری تا به مرحله مقابله نرسد.

وی با بیان اینکه تنها مرزی که نیاز به دیپلماسی فعال تری نیاز دارد‌ مرز مشترک با پاکستان است، گفت: هماهنگی در سطح دولت خوب است ولی در سطح منطقه ای تلاش بیشتری را می طلبد و به جد دنبال این هستیم که بتوانیم مرز مشترک را مدیریت کنیم و آن چه که مورد مطالبه ملت ها و دولت است محقق کنیم.

در این همایش که حجج الاسلام محمد باقر روحانی فر رئیس عقیدتی سیاسی مرزبانی ناجا و رامیار مدیرکل تبلیغات عقیدتی سیاسی ناجا حضور داشتند، با اهدا لباس مرزبانی به طلاب، جمع حاضر به صورت نمادین این لباس مقدس را بر تن کردند.
ارسال نظرات