خبرهای داغ:
مدیر تجربه نگاری معاونت دانش و پژوهش سپاه انصارالرضا(ع) :

ثبت بیش از 3 هزار تجربه از پایوران سپاه خراسان جنوبی/ کسب عنوان برتر تجربه نگاری در جشنواره امام علی(ع) سپاه کشور

مدیر تجربه نگاری معاونت دانش و پژوهش سپاه انصارالرضا(ع) گفت: از سال 91 تا کنون 3 هزار و 300 تجربه جمع آوری و توسط پایوران سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ثبت سامانه تجربه نگاری شده است.
کد خبر: ۸۸۲۸۴۵۲
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

محمدرضا ارغشی مدیر تجربه نگاری معاونت دانش و پژوهش سپاه انصارالرضا(ع) عنوان مدیر برتر تجربه نگاری در دومین جشنواره سراسری امام علی(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 95 را کسب کرده است.

مدیر برتر تجربه نگاری سپاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از روش های مهم کسب دانش و بهبود عملکرد در هر سازمان و نهاد تجربه است. این تفکر که همه افراد همه کارها را خود تجربه کنند، وقت و هزینه زیادی را برای سازمان به دنبال دارد.

وی عنوان کرد: یکی از روش های موثر کسب دانش، استفاده از تجربیات دیگران است و قدم اول در استفاده از تجربیات دیگران، ثبت و ضبط و مستندسازی این تجارب است.

ارغشی بیان داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آغازین روزهای تشکیل تا امروز همواره با دسیسه ها و مسائل متعدد و مختلفی مواجه بوده که به فضل خداوند متعال و به وسیله پاسداران خلاق توانسته از آزمون های مختلف سربلند بیرون آمده و با اکتساب تجارب ارزشمند به نیرویی برتر در پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن تبدیل گردد.

این جوان نخبه بسیجی یادآور شد: به فرموده امام خامنه ای(حفظه الله) "انقلاب با فراز و نشیب های عجیب و غریبی مواجه بوده و توانسته است خود را از این پیچ و واپیچ راه های گوناگون به سمت اهداف پیش ببرد و متوقف نشود".

مدیر برتر تجربه نگاری سپاه ادامه داد: یکی از مهم ترین دغدغه های سپاه در سال های گذشته، از دست دادن این تجارب ارزشمند با خروج نیروهای دانشی از این نهاد مقدس بوده است. لذا با راه اندازی معاونت دانش و پژوهش در سپاه جهت استفاده از تجربیات و آموخته های علمی و عملی پایوران، مدیریت تجربه نگاری ایجاد شد.

وی اظهار داشت: هدف از تجربه نگاری در مجموعه سپاه ارتقاء سطح بهره وری، آگاهی عمومی و تخصصی کارکنان، پیشگیری از تکرار حوادث گذشته با بکارگیری تجارب کسب شده، به اشتراک گذاری و تبدیل دانش تجربی پاسدارن و دانش گستری از طریق معرفی خلاقیت ها و نوآوری ها در حل مسائل سپاه است.

ارغشی خاطرنشان کرد: تجربه نگاری فرآیندی است جهت عمق بخشی به هرم دانایی و توانمندی دانش سپاه که از طریق آن ، امکان افزایش دانش و یادگیری سازمانی فراهم می شود و با بکارگیری تجربه های مرتبط با ماموریت و وظایف، کیفیت و عملکرد سازمانی ارتقاء پیدا می کند.

مدیر برتر تجربه نگاری سپاه با بیان اینکه از سال 91 در این مجموعه مشغول فعالیت هستم افزود: تجربه نگاری فقط در حوزه نیروهای مسلح پایور برگزار می شود.

این جوان خلاق بسیجی عنوان کرد: در فرآیندی تجربه نگاری ، 21 لایه دانشی داریم و از سال 91 تا کنون 3 هزار و 300 تجربه جمع آوری و توسط پایوران سپاه استان ثبت سامانه تجربه نگاری شده است.

وی ابراز داشت: این برنامه با هدف ارتقاء سطح دانش عمومی و تخصصی پایوران سپاه است و نیروهای سپاه ( زمینی، دریایی، سپاه قدس و دانشگاه ها) را در برمی گیرد که استان ما در بین 32 استان عنوان برتر را در این حوزه را کسب کرده است.

ارغشی خاطرنشان کرد: رمز موفقیت در این کار تلاش، همکاری و ارائه راهکارها برای رفع مشکلات و موانع در کاربرگ است که پنج رکن دارد و رابطین تجربه نگاری در سطح یگان ها بعد از ارزیابی وارد سامانه کرده اند.

وی ادامه داد: یک روز در هر ماه را به عنوان روز تجربه نگاری در سپاه استان مشخص کردیم و به کلیه رده ها ابلاغ شد که در آن روز کارگاه توانمندسازی تجربه نگاری برگزار می شود.

مدیر برتر تجربه نگاری سپاه افزود: تجارب موفق و متناسب با هر زمان بعد از ارزیابی محتوایی و احصاء دانش آن، برای حل مشکل به سایرین منتقل می شود.

وی اظهار داشت: ویژه نامه ماهانه به عنوان برگی از تجربیات را منتشر کردیم که هر ماه یک تجربه منتخب را جهت بهره برداری سایر همکاران منتشر می کنیم.

ارغشی ادامه داد: با توجه به تجربیات ثبت شده در سامانه، پنج کتاب با عنوان تجارب پایوران سپاه انصارالرضا(ع) از سال 91 تا کنون منتشر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها