خبرهای داغ:
حوزه بلال ناحیه مانه و سملقان:

جلسه حلقه پیشکسوتان شجره طیبه صالحین پایگاه پنج تن آل عبا برگزار شد

کد خبر: ۸۸۲۸۵۸۷
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ؛ بعد از نماز مغرب و عشاء جلسه حلقه پیشکسوتان شجره طیبه صالحین پایگاه با حضور سرگروه میهمان در محل مسجد پنج تن آل عبا «ع»با موضوع توبه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سجادی  گفت:آنچه از آیات قرآن و روایات در باب توبه استفاده می شود این است که اگر انسان از گناهانش پشیمان شود و توبه کند، خداوند توبه او را می پذیرد و تمام گناهانش را می بخشد، پس انسان گناهکار در هیچ شرایطی نباید از رحمت خداوند مأیوس باشد زیرا هر چه گناه او بزرگ تر باشد باز رحمت الهی واسع تر است.

وی در ادامه گفت:توبه در لغت به معنای دست کشیدن از گناه و بازگشتن به راه حق است و به تعبیر دیگر، بازگشت به پشیمانی از گناه است. در قرآن کریم هم «توبه عبد» مطرح است و هم «توبه خدا». توبه عبد به معنی برگشتن عبد به سوی خدا با ترک گناهان است،توبه خدا به معنی برگشت خدا به سوی عبد خود با نظر لطف و مرحمت است. توبه انسان گناهکار در بین دو توبه خدا قرار دارد. به این صورت که ابتدا خدا به سوی انسان گناهکار بر می گردد و گناهکار به این وسیله توفیق توبه پیدا می کند و بار دوم خدا بعد از توبه عبد به سوی بنده خود بر می گردد و توبه او را می پذیرد و او را می بخشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها