در اولین جلسه شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی زرندیه؛

مساجد به مراکز علمی و تفسیری قرآن تبدیل شود

امام جمعه زرندیه گفت: مساجد می بایست در ترویج و توسعه فرهنگ قرآن محور قرار گرفته و به مراکز آموزش و ترویج قرآن تبدیل شوند.
کد خبر: ۸۸۲۸۵۹۵
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی امام جمعه زرندیه در اولین جلسه شورای توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی این شهرستان گفت: مساجد می بایست در ترویج و توسعه فرهنگ قرآن محور قرار گرفته و به مراکز آموزش و ترویج قرآن تبدیل شوند.

وی اهمیت دادن به مباحث آموزشی قرآن در مدارس و دانشگاه‌ها را از دیگر موارد موثر در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی دانست و افزود: مسئولین این دو نهاد بایستی با اهتمام بیشتری به این موضوع داشته باشند.

مهندس نخستین فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هم در این جلسه ضمن تاکید بر حمایت از بخش خصوصی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی گفت: دولت به تنهایی و بدون کمکهای مردمی نمی تواند در پیشبرد اهداف فرهنگی نظام موثر واقع گردد.

وی الگوسازی در فعالیتهای فرهنگی به ویژه برنامه‌های قرآنی را بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: مسئولین نهادهای مختلف می‌بایست با بهره گیری از پتانسیل موسسات و سازمانهای مردم نهاد در این راه قدمهایی موثر بردارند.

احمد جوانمرد رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه هم در این جلسه با اشاره به فعالیتهای فرهنگی و قرآنی صورت گرفته در شهرستان، ظرفیت فرهنگی شهرستان به ویژه امور قرآنی را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: با کمی هماهنگی، همدلی و تعامل می توان حرکات بسیار ارزشمندی را در این راستا پایه گذاری کرد؛ و این مهم با تشکیل جلسات شورای توسعه و گسترش فعالیتهای قرآنی شهرستان میسر خواهد شد.

تشکیل جلسه توجیهی با مدیران مدارس و مربیان قرآنی درخصوص اهمیت دادن به کلاسهای آموزش قرآن، برگزاری کلاسهای آموزشی ویژه مربیان قرآن آموزش و پرورش، ارائه گزارش فعالیتهای قرآنی آموزش و پرورش توسط مدیریت آموزش و پرورش در جلسه آتی شورا، و اجرای طرح قرائت صحیح نماز در مساجد با مسئولیت اداره تبلیغات اسلامی مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات