خبرهای داغ:
دبیر نهاد ترویجی نانو در دانشگاه صنعتی قم؛

ایجاد بازارچه های فصلی نانو، زمینه ساز ورود فناوری نانو به زندگی مردم

با توجه به اسقبال محققین و علاقه مندان به فناوری نانو جهت شرکت در هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو ، برنامه ریزی صحیح نهاد های ترویجی نانو و همکاری سایر ارگان ها ،زمینه پیشرفت صنعتی نانو در استان قم فراهم می شود.
کد خبر: ۸۸۲۹۲۴۷
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، دبیرخانه ستاد نانو استان قم در دانشگاه صنعتی راه اندازی شده است که از این پس حمایت های ترویجی نانو در استان با سهولت بیشتری انجام می شود.
مونا گشتاسبی دبیر نهاد ترویجی نانو در دانشگاه صنعتی قم،  در ارتباط با فعالیت های مرتبط با فناوری نانو، وی گفت: جهت ترویج صنعتی فناوری نانو در استان قــم،با توجه به سیاست‌های ستاد ویژه توسعه فناوری نانو جهت آشنایی بیشتر صنایع با کاربردها و دستاوردهای داخلی این فناوری و بکارگیری آن در صنایع مختلف، سمینارها و نشست‌های تخصصی آشنایی با فرصت‌های فنی و اقتصادی به کارگیری فناوری نانو در استان قــم  با همکاری دانشگاه صنعتی قم در آذر ماه برگزار شد.

گشتاسبی با اشاره به موضوعات مطرح شده در سمینار  بیان کرد: در این سمینارها ، موضوعات زیر به بحث و تبادل نظر گذاشته  شد:
– معرفی فرصت‌های صنعتی و تجاری به کارگیری فناوری نانو در صنایع و ارائه کاربردهای فناوری نانو در صنعت مورد نظر
– معرفی سیاست‌های ستاد نانو در صنعتی‌سازی این فناوری در آن صنعت خاص
– بیان وضعیت کشور در صنعت موردنظر و هدف‌گذاری‌ها
– معرفی ستاد نانو و آشنایی با خدمات صنعتی ستاد
– معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجهیزات ساخت داخل و ارائه گزارش‌های صنعتی در حوزه‌های مورد نظر

فعال حوزه نانو با اشاره به انتخاب شدن دانشگاه صنعتی قم به عنوان دبیرخانه فناوری نانو در استان افزود: امید است که با فعالیت های دانشگاه صنعتی قم و همکاری سایر ارگان ها در استان قم کار علمی و تحقیقات در زمینه فناوری نانو در محیط زندگی مردم تاثیر خودش را نشان بدهد، وی تاکید کرد: همکاری شهرداری جهت راه اندازی بازارچه های  فصلی محصولات نانو مشابه نمایشگاه عرضه پوشاک و مواد غذایی که توسط شهرداری برگزار می گردد، در جهت ورود تکنولوژی نانو به عرصه زندگی مردم بسیار موثر می باشد.

وی در ادامه با اشاره به هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو بیان کرد:طبق اعلام دبیرخانه مسابقه ملی نانو، مناطقی که تعداد ثبت‌نامی‌های آن در مسابقه بیش از ۷۵ نفر باشد و یکی از نهادهای ترویجی فعال در آن منطقه شرایط لازم برای برگزاری آزمون از قبیل مکان و نیروی اجرایی را فراهم نماید، به‌عنوان مرکز آزمون هفتمین مسابقه ملی نانو انتخاب خواهند شد.

گشتاسبی اضافه کرد: دانشگاه صنعتی قم به عنوان اولین حوزه آزمون هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو در استان قم قطعی شده است، و تعداد ثبت نامی از استان قم به نسبت سایر استان های کشور بیشتر می باشد که سرمایه اجتماعی تاثیر گذاری برای آینده فناوری نانو در استان و کشور محسوب می شود.

وی در ادامه گفت: با راه اندازی دبیرخانه فناوری نانو استان برای اولین بار است که علاقه مندان برای شرکت در این آزمون نیازی به حضور در سایر مراکز آزمون خارج ار استان را ندارند و در دوره های قبل هم استانی ها برای شرکت در مسابقه ملی فناوری نانو به خارج از استان می رفتند.

شایان ذکر است در مسابقه ملی فناوری نانو داوطلبان باید در زمان ثبت‌نام شهر و استان پیشنهادی محل حوزه آزمون خود را انتخاب نمایند. محل دقیق حوزه‌های آزمون بر اساس جدول زمان‌بندی مسابقه در نیمه اول اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ اعلام خواهد شد.

گفتنی است،‌ هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو در یک مرحله‏ و بصورت تئوری در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد و علاقمندان تا ۲۸ اسفندماه فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام در این مسابقه اقدام نمایند.

همچنین در این مسابقه تعدادی سوال تشریحی برای سنجش توان آموزشی داوطلبان، علاوه بر سوالات چهار گزینه‌ای ارائه خواهد شد تا داوطلبان دریافت گواهی توانمندی تدریس فناوری نانو به آن پاسخ دهند. اعطای گواهی توانمندی تدریس منوط به کسب حد نصاب علمی در آزمون چهار گزینه‌ای و حدنصاب آموزشی در سوالات تشریحی است.

در این مسابقه ۹۰ درصد امتیاز داوطلبان حاصل از آزمون چهار گزینه‌ای حضوری و ۱۰ درصد دیگر حاصل از میانگین درصد کسب شده توسط داوطلب در دو آزمون جامع سایت آموزش ویژه هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو است.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی ثبت‌نام در این مسابقه به پایگاه اینترنتی مسابقه

http://www.nano.ir/index.php?ctrl=section&actn=get_section&lang=1&id=216 مراجعه کنند.
ارسال نظرات