خبرهای داغ:
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

مصرف فرهنگی غیر از ائمه(ع) یک سرطان فرهنگی است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت نگاه کاربری به ائمه معصومین گفت: اگر مصرف فرهنگی ما غیر از ائمه(ع) و از جای دیگر باشد این امر یک سرطان فرهنگی است.
کد خبر: ۸۸۲۹۶۸۳
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام احد آزادی‌خواه در آیین افتتاح طرح گسترش برنامه های حوزه فرهنگ رضوی به طول سال با عنوان «رایحه رضوی» با بیان اینکه با آمدن دکتر امیری صالحی در وزارت ارشاد تحولی عظیمی در این حوزه ایجاد شد، اظهار داشت: یکی از نمونه های این تحول برگزاری جشنواره رضوی است.

وی با بیان این که طرح لایحه رضوی استمرار سالانه جشنواره رضوی را تثبیت می کند، افزود: در این صورت تحول فرهنگی در کل کشور ایجاد می شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اصلاح سبک زندگی اسلامی گفت: این جشنواره این فرآیند را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) بهترین الگو و اسوه برای اصلاح سبک زندگی به معنای عام است، گفت: اگر بخواهیم برای اصلاح سبک زندگی سر فصلی غیر از فرهنگ جامع غنی رضوی پیدا کنیم به امام رضا(ع) جفا کرده‌ایم.

آزادی‌خواه مشهد 2017 را نقطه عطفی در جهت تثبت فرهنگ رضوی در کشور ایران دانست و تاکید کرد: انصافا حیف است که ما استوانه معنویت را داشته باشیم اما در کشور احساس فقر کنیم و اگر ازاین منبع غنی خودمان بهره بگیریم این فقر معنوی به صفر می رسد.

وی با اشاره به ضرورت نگاه کاربردی به ائمه معصومین(ع) یادآور شد: نباید نسبت به ائمه(ع) فقط احترام بگذاریم چراکه اگر مصرف فرهنگی ما غیر از ائمه(ع) و از جای دیگر باشد این امر یک سرطان فرهنگی است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه در این دولت ، دولتمردان عنوان عدالت و عقلانیت را فرهنگ کرده‌اند که یک خرده فرهنگ رضوی است، خاطرنشان کرد: اگر عقلانیت در کشور اوج بگیرد بسیاری از اختلاف‌ها ، کمبودها و فاصله طبقاتی از بین می‌رود و عقلانیت و عدالت در جامعه افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات