معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه‌ها و وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد

کمبود 50 هزار روحانی در سطح مدارس کشور

معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش گفت: تعداد طلاب در سطح کشور پاسخگوی 105 هزار مدرسه در سطح کشور نیست و در حال حاضر بنابر اعلام آموزش و پرورش 50 هزار مدرسه نیاز به روحانی دارند.
کد خبر: ۸۸۳۰۰۱۲
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام حسین درودی معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز در گردهمایی و دوره آموزشی ائمه جماعات مدارس که در کانون امام خمینی(ره) اراک برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت زهرا(س) گفت: پس از انقلاب اسلامی حضور روحانیون برای نشر تربیت اسلامی در مدارس به صورت عمومی مورد توجه قرار ‌گرفت.

وی افزود: در سال‌های اخیر روحانیون به صورت تخصصی وارد مدارس شده‌اند و به دلیل اینکه منابع اسلامی همچون قرآن و عترت در حوزه‌‌های علمیه توسط مراجع عظام تدریس می‌شود نیاز بود که کارگروه‌های تخصصی و روحانیون توانمند و علاقمند به تربیت اسلامی در مدارس با سازوکارهایی که استقلال دو مجموعه حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش حفظ شود، پررنگ‌تر دیده شوند.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: همزمان با سفر مقام معظم رهبری و حضور ایشان در جمع مردم قم ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد که این ستاد در هر استانی یک کمیته همکاری تشکیل داده است.

حجت‌الاسلام درودی با اشاره به اینکه رئیس این کمیته‌ها ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در استان‌هاست و نائب رئیس این کمیته و دبیر آن معاون فرهنگی آموزش و پرورش است، گفت: روحانیون طی جلساتی در این کمیته ها قادر خواهند بود اقدامات تربیتی زمین مانده را پیش برده و حمایت‌های لازم را به عمل آورند، روحانیون همچنین برای غنی‌سازی معارف و آموزش‌های مرتبط دوره‌های تخصصی را طی می‌کنند تا در مدارس بتوانند همگام با موضوعات آموزشی انجام وظیفه کنند.

وی افزود: نیاز بود که ساختار حوزه علمیه و آموزش و پرورش حفظ شود به همین دلیل ستاد همکاری در این میان ضمن معرفی ظرفیت‌های دو دستگاه به یکدیگر نیازهای آموزش و پرورش را در کارگروه‌های تخصصی بررسی و مطابق آن به حوزه علمیه برای تامین نیروهای طلاب مستعد و متخصص ارائه می‌دهد، همچنین از نیروهای آموزش دیده مدارسی همچون مدارس امین برای دانش آموزان مستعد علوم انسانی به راحتی استفاده می‌کنیم.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از انتظارات جهان از جمهوری اسلامی معرفی دانشمندان و تحصیلکرد‌ه‌هایی در علوم انسانی است که جزو صادرات انقلاب اسلامی باشد از این‌رو در هر استان ستاد همکاری استان‌ها با توجه به همکاری حوزه آموزش و پرورش برنامه‌ای تحت عنوان کارگاه‌های آموزشی طلاب برای حضور در مدارس برای اقامه نماز، اجرای برنامه‌های انجمن اولیا و مربیان، هدایت دانش آموزان در مشاوره مذهبی، دیدار با علما و بررسی موضوعات روز همچون پاسخ به شبهاتی که دشمنان برای نسل جوان ایجاد کرده، دیده است.

حجت‌الاسلام درودی ادامه داد: روحانیون در این کارگاه‌ها به صورت تخصصی آموزش می‌بینند و محتوا‌های لازم را به صورت محاسبه شده در قالب بسته‌های آموزشی در اختیار مدارس قرار می‌‌دهند.

وی با اشاره به اهداف این کارگروه‌ها و گردهمایی‌ها گفت: یکی از اهداف این است که فعالیت‌های روحانیون در مدارس صرفا برگزاری نماز جماعت نباشد بلکه موضوعات تخصصی نماز را هم آموزش دهند تا دانش آموزان از جوانب مختلف توانمند شده و از عطش فطری و علاقمندی به طهارت روح و نفس در نماز جماعت سیراب شده به شبهات و سوالات آنها پاسخ داده شود تا در مقابل تهاجم فرهنگی مصون بمانند.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در حال حاضر سه هزار و 600 آموزشگاه در سطح کشور به صورت مدارس طرح امین فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام درودی یادآور شد: باتوجه به اینکه آموزش و پرورش به توفیقات مطلوبی در این مدارس دست یافته است دانش‌آموزان در سطحی رشد کرده‌اند که معلمان برای تدریس دروس پایه با آسایش و بستر لازم روبه‌رو هستند و از سوی دیگر این مدارس رضایتمندی خانواده‌ها و دانش آموزان را حاصل کرده‌اند چراکه محصلان آن با زندگی اهل بیت(ع) و زندگی مهدوی و دیگر ارزش‌های انسانی بیشتر آشنا می‌شوند.

وی افزود: به دلیل اینکه تعداد طلاب در سطح کشور پاسخگوی 105 هزار مدرسه در سطح کشور نیست و در حال حاضر بنابر اعلام آموزش و پرورش 50 هزار مدرسه نیاز به روحانی دارند، درصدد برنامه‌ریزی‌هایی هستند که نیازهای مدارس خصوصا مدارس امین یا نمونه و تیزهوشان در آینده در طرح‌های این ستاد قرار داده شوند تا پاسخگوی نیازها باشند.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سطح مدارس کشور سه هزار و 600 روحانی در قالب طرح امین و برای ائمه جماعات تا 16 هزار روحانی وارد مدارس می‌شوند، اما این رقم فاصله بسیاری با نیاز 50 هزار نفری دارد از این رو در هر استان و شهرستانی با کمبود روحانی مواجه هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات