خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور؛

بسیج حقوق‎دانان در حوزه فرهنگ‎سازی باید نسبت به صیانت از محیط‎ زیست اقدام کند

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور گفت: بسیج حقوق‎دانان در حوزه فرهنگ‎سازی باید نسبت به صیانت از محیط‎زیست که یک حقوق ملی بشمار می‎آید با اجرای اصل ماده 8 قانون اساسی برای مسئولان وعموم مردم باید اقدام کند.
کد خبر: ۸۸۳۰۰۱۶
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از تسنیم، علی بهادری چهرمی ظهر امروز در نخستین همایش ملی حقوق سبز که با محوریت تاکید بر چالش‎های زیست‎محیطی مناطق شمالی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد اظهار داشت: برخلاف اینکه خیلی از بزرگواران شرکت‌کننده در این همایش تصور می‎کنند که این اختتامیه همایش پایان زحمات دوستان است، اعتقاد داریم که این همایش تازه آغاز کار ما برای صیانت از محیط‎زیست است.

وی تصریح کرد: در سازمان بسیج حقوقدانان نگاه صیانت گسترده‎ از محیط زیست را مورد توجه قرار دادیم.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور بیان داشت: بعد از این همایش کار ما آغاز خواهد شد و در سه حوزه عمل، اجرا و حوزه اداری مکلف هستیم به صیانت از محیط‎زیست بپردازیم.

بهادری خاطرنشان کرد: بسیج حقوق‎دانان در حوزه فرهنگ‎سازی باید نسبت به صیانت از محیط‎زیست که یک حقوق ملی بشمار می‎آید با اجرای اصل ماده 8 قانون اساسی برای مسئولان وعموم مردم باید اقدام کند.

وی با بیان اینکه باید بیندیشیم که در حوزه صیانت محیط‎زیست باید چکاری انجام دهیم، افزود: در استان‌های شمالی عملکرد خوبی در دستگاه‎های قضایی در حوزه صیانت از محیط‎زیست را شاهد هستیم.

 رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور ادامه داد: از بسیج حقوقدانان و بسیج قوه قضائیه درخواست کردم که تدبیری داشته باشند تا فرهنگ حرکت به سمت آرای دوست‎دار محیط‎زیستی گسترده‎تر شود.

بهادری تاکید کرد: پس از پیگیری‎های مستمری که از مجموعه بسیج حقوق‎دانان داشتیم، مرکز بسیج مجلس شورای اسلامی زیر مجموعه بسیج حقوقدانان کشور شد و این مهم تکلیف و وظیفه ما را سنگین‎تر می‎کند.

وی گفت: آنچنان که باید، بدنه بسیجیان حقوق‎دان منسجم برای اهدافش نشده و ما حقوق‎دانان مکلف هستیم که معضلات زیست‎محیطی را شناسایی کنیم و به حوزه منابع طبیعی توجه بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها