خبرهای داغ:

دست ياري بسيج، صنعت توليد عسل را احيا كرده است

بسيج با حمايت خود از طرح هاي توليد عسل، اين صنعت را به صورت چشمگيري احيا كرده و موجب اشتغالزايي در اين عرصه شده است.
کد خبر: ۸۸۳۰۰۸۰
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از سرپل ذهاب، توجه ویژه به اجرا و توسعه طرح های اشتغالزایی از دو سو حائز اهمیت است؛ یکی اینکه با اشتغالزایی بستری برای خودکفایی و تولید داخلی فراهم می شود و از سویی با اشتغال جوانان علاقمند و جویای کار از طریق اعطای تسهیلات مقرون به صرفه از سوی بسیج سازندگی می توان گامهای مؤثری در زمینه حضور جوانان در روستاها و عدم مهاجرت آنان به شهرها برداشت.

به همین منظور بسیاری از جوانان سرپلذهابی عزم خود را جزم کرده و هریک با توجه به علاقه و میزان مهارت خود در یکی از عرصه های اقتصاد مقاومتی مشغول به فعالیت شده اند؛ یکی از همین جوانان کارآفرین و موفق سرپلذهابی وحید شامحمدی است.

وی با وجود دارا بودن تحصیلات عالیه به دلیل علاقه بسیار زیاد به عرصه زنبورداری در این زمینه مشغول به فعالیت شده است.

شامحمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از سرپل ذهاب در خصوص چگونگی ورود به عرصه زنبورداری اظهار داشت: با توجه به وجود بحران بیکاری در سطح جامعه درصدد برآمدم تا با ارائه راهکاری بتوانم سهمی در جهت اشتغالزایی و البته تولید محصول در داخل کشور داشته باشم، از این رو براساس علاقه شخصی خود به زنبورداری و نظر مساعد اطرافیان، تصمیم به انجام فعالیت در این زمینه گرفتم.

وی اذعان کرد: در ابتدا با 100 میلیون ریال سرمایه، فعالیت خود را آغاز و پس از آن از سوی بسیج سازندگی 200 میلیون ریال تسهیلات دریافت کردم و هم اکنون با تلاش و همکاری پدر و برادرانم توانسته ام 100 کندوی عسل را پرورش دهم.

شامحمدی درادامه افزود: خوشبختانه با رعایت اصول و نکات زنبورداری، سالانه میزان 2 تن تولید عسل را دارم که برآورد 100 میلیون ریال درآمد سالانه را برایم خواهد داشت.

این فعال اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: دراین بین نیز توانسته ام موجبات اشتغالزایی 3 تن دیگر را فراهم آورم و سهم کوچکی در تولید داخلی و اشتغالزایی داشته باشم.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به ارزش دارویی و غذایی عسل خوشبختانه وضعیت فروش محصول در بازار مناسب بوده و همین امر خود، نقطه قوتی جهت ادامه فعالیت در عرصه زنبورداری محسوب می شود.


ارسال نظرات