مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک

خطبه فدکیه یک دوره کامل معارف اسلامی است/حضرت زهرا(س) امامت و وصایت بعد از پیامبر اسلام(ص) را تضمین کردند

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک خطبه فدکیه را یک دوره کامل معارف اسلامی دانست وگفت: در خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) بعد از معرفی قرآن به عنوان امانت در جامعه بشری به بیان فلسفه احکام در جمع مردم در مسجد پرداختند.
کد خبر: ۸۸۳۰۴۰۵
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام سید احمد میرمهدی مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک صبح امروز در جمع پایوران سپاه ناحیه مقاومت اراک ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه(س) با اشاره به خطبه فدکیه گفت: درس‌های ارزشمندی حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه به جامعه بشری ارائه کرده است و حضرت زهرا(س) در این خطبه روی دو مسأله تکیه کرد که مطلب مهمی در آن‌ها نهفته است.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) در این خطبه قرآن را امانتی در نزد انسان‌ها و جامعه اسلامی معرفی می‌کنند، قرآن را ضامن سلامت بشریت می‌خوانند چراکه باعث می‌شود مسیر درست را انتخاب کنیم و به شرک گرفتار نشویم.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک تصریح کرد: وظیفه انسان‌ها در مقابل امانت، نگهداری و حفظ آن است؛ در خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) بعد از معرفی قرآن به عنوان امانت در جامعه بشری به بیان فلسفه احکام در جمع مردم در مسجد پرداختند در حقیقت خطبه فدکیه یک دوره کامل معارف اسلامی است.

حجت‌الاسلام میرمهدی در ادامه با بیان اینکه توجه به احکام الهی امری مهم است، گفت: حرکت حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت یک حرکت بصیرت‌افزا است و با تضمینی که ایشان خود کرده است این حرکت همیشه زنده است.

وی ولایت را اصل دین دانست و افزود: حضرت زهرا(س) برای اصل دین قیام کردند چراکه کمال دین به ولایت است و ایشان به دفاع از ولایت پرداختند؛ تا ولایت امیرالمومنین(ع) نباشد دین کامل دین و حضرت فاطمه(س) با باطل کردن حرکت دشمنان اسلام(ابوبکر و عمر) اثبات کردند کسی که از ولایت امیرالمومنین(ع) خارج شود دین برایش تضمین شده نیست، ظاهر اسلام را دارد ولی اسلام حقیقی نیست.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک تصریح کرد: اگر ما مومن واقعی باشیم برای عمل کردن به دستور خدا لحظه‌ای درنگ نمی‌کنیم و هرگز سلیقه‌ای عمل نخواهیم کرد تنها اطاعت محض خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام میرمهدی با بیان اینکه در خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) به ما یاد داد تا در برابر کجی در بین مسلمین، ترک احکام دین و حکومت‌های غیر دینی با خلوص بایستیم، گفت: اگر قیام الی‌الله باشد اثرگذار و ماندگار خواهد بود ولی اگر برای خود باشد هرگز اثری از آن باقی نخواهد ماند. قیام حضرت زهرا(س) هم چون بر حق است همچنان پابرجاست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) با خطبه فدکیه و وصیت خویش امامت و وصایت بعد از پیامبر اسلام(ص) را تضمین کردند و با این سوال که قبر حضرت زهرا(س) کجاست؟ همچنان از ولایت حمایت کردند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک تصریح کرد: مسأله فدک، در واقع مسأله ای است که هم عامه و هم خاصه آن را قبول دارند. روایات متعددی هم داریم که این زمین، ملک شخصی پیغمبر(ص) بود و یهود آن را به حضرت بخشیده بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات