خبرهای داغ:
مشاور رئیس مجلس:

تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تولیدگران قرار گیرد

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحصیلات بانکی گران قیمت برای بخش تولید صرفه اقتصادی ندارد، گفت: باید تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تولیدگران قرار گیرد تا بتوانند فعالیت‌های خود را توسعه دهند.
کد خبر: ۸۸۳۲۳۸۵
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱
تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تولیدگران قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام علی‌اکبر فصیحی دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت روز مهندس که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه مسؤولان استانی اهتمام جدی نسبت به بخش کشاورزی و اشتغال جوانان در این حوزه دارند، اظهار کرد: نمایندگان استان پیگیری‌های بسیاری در بخش کشاورزی استان قم و اختصاص بودجه مناسب به این بخش داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه واگذاری امور حکومتی به مجموعه‌های خصوصی سبب افزایش اشتغال می‌شود، اضافه کرد: بسیاری از آیات و آموزه‌های دینی در مورد عرصه‌های مختلف کشاورزی مطرح شده است که باید از این منابع استفاده شود؛ کشاورزی و دامداری شغل انبیا و ائمه اطهار(ع) بوده و آنها برای این مشاغل اهمیت بسیاری قائل بودند.

رئیس دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی در قم خاطرنشان کرد: فروش تولیدات گلخانه‌ای یکی از مشکلات استان است چرا که حقوق تولیدکنندگان این محصولات در بازارهای فروش تضعیف می‌شود به همین علت باید برای فروش و صادرات این محصولات برنامه مشخصی در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تحصیلات بانکی گران قیمت برای بخش تولید صرفه اقتصادی ندارد، عنوان کرد: باید تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تولیدگران قرار گیرد تا بتوانند فعالیت‌های خود را توسعه دهند؛ با وجود سودهای بالا رونق در تولید رقم زده نمی‌شود به همین علت امیدواریم در سال آینده اقدامی انجام شود که تولید صرفه اقتصادی لازم را داشته باشد.

فصیحی با بیان اینکه در دورانی بسیاری از محصولات کشاورزی از قم به کشورهای دیگر صادر می‌شد، مطرح کرد: باید قم را به مرکز صادرات کشاورزی تبدیل کنیم چرا که این استان برای تولید برخی از محصولات ظرفیت‌های مطلوبی دارد.

وی استفاده از مهندسان و کارشناسان را راهکار مطلوبی برای افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی دانست و تصریح کرد: کشاورزان باید نسبت به عملکرد مثبت مهندسان آگاه شوند تا به صورت داوطلبانه نیز راستای تحقق این هدف مشارکت داشته باشند.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی از جایگاه بانوان در دین مبین اسلام یاد کرد و ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) در رفتارهای خود با حضرت فاطمه(س) به شیوه مطلوبی نگاه واقعی اسلام به بانوان را به نمایش گذاشتند.
ارسال نظرات