سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی

حمایت بیش از 708 میلیارد ریالی کمیته امداد از مددجویان

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی از پرداخت 708 میلیارد ریال در قالب خدمات حمایتی بلاعوض و باعوض به صورت قرض‌الحسنه به مددجویان استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۳۰۴۴
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ عدالت بهرامی سرپرست کمیته امداد استان مرکزی پیش از ظهر امروز در نشست خبری پیرامون برنامه‌های جشن نیکوکاری با اشاره به تعداد افراد تحت پوشش این نهاد حمایتی گفت: در حال حاضر 44 هزار و 828 خانوار با جمعیتی بالغ بر 81 هزار و 816 نفز به صورت مستمر و موردی از خدمات کمیته امداد استان مرکزی بهره می‌برند.

وی با تاکید بر اینکه خروج سالانه 10 درصد خانوارها از چرخه حمایتی این نهاد گفت: خروج سالانه این تعداد را در دستور کار خود داریم ولی متاسفانه بایستی گفت که میزان ورودی‌ها بیش از خروجی در این نهاد است.

سرپرست کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: به منظور توانمندسازی خانوارها برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد برگزار می‌کنیم.

وی افزود: مبلغ پرداختی‌های بلاعوض کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی بالغ بر 486 میلیارد و 928 میلیون ریال برآورد شده که در عرصه‌های مستمری ماهیانه، درمانی، فرهنگی، هزینه‌های مسکن و ازدواج بوده است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: مبلغ 221 میلیارد و 732 میلیون ریال در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه با مبالغ 50 میلیون ریالی در زمینه تامین معیشت خانواده‌ها و با مبالغی بالاتر درراستای ایجاد اشتغال مددجویان پرداخت شده است.

بهرامی کمک‌های مردمی را بالغ بر 263 میلیارد ریال دانست و گفت: از میزان پرداختی‌های کمیته امداد استان مرکزی بالغ بر 263 میلیارد و 126 میلیون ریال به پرداختی‌های خیران، صدقات، زکات کشاورزان و سایر کمک‌های نقدی اختصاص دارد.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در 11 ماهه نخست امسال 708 میلیارد و 660 میلیون ریال به مددجویان تحت پوشش امداد پرداخت شده است، گفت: این مبلغ شامل 480 میلیارد ریال کمک‌های بلاعوض و 220 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه بوده است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: منابع کمیته امداد از چهار منبع کمک‌های مقام معظم رهبری، اعتبارات دولتی، مشارکت های مردمی و مجتمع های تجاری تامین می شود که تمامی حقوق‌های پرسنل و تجهیزات و اقلام این نهاد از منابع دولتی تامین می شود.

بهرامی ادامه داد: تاسیس صندوق قرض‌الحسنه «ولایت» یکی از رویکردهای کمیته امداد به ‌منظور گسترش حمایت‌های مردمی بود که با رویکردی 100 درصد اسلامی اداره می‌شود.

وی افزود: به منظور تسهیل در امر پرداخت صدقات و خیرات عموم مردم سامانه خیران آنلاین راه‌اندازی شده و عموم می‌توانند با شماره‌گیری کد *8877*086# نسبت به پرداخت صدقات به‌ صورت آنلاین اقدام کنند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: جشن نیکوکاری به مدت سه روز در پایگاه‌های مستقر سراسر استان مرکزی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات