خبرهای داغ:
آیت‌الله مصباح یزدی:

انسان مومن تسلیم دشمنان خدا نمی‌شود

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: زمانی که احساس ضعف کردیم، نباید تسلیم شویم و شان انسان مومن نیست که در برابر دشمنان خدا و کافران تسلیم شود.
کد خبر: ۸۸۳۳۱۲۶
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۲
انسان مومن تسلیم دشمنان خدا نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی چهارشنبه شب در جلسه درس اخلاق که در دفتر رهبر معظم انقلاب برگزار شد، با اشاره به وضعیت مردم ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: مردم کشورمان پیش از پیروزی انقلاب این امید را نداشتند که یک روزی در ایران حکومت اسلامی تشکیل شود.

وی ادامه داد: نهضت انقلاب اسلامی در ایران در کمتر از دو دهه پس از شروع به پیروزی رسید، مردم کشورمان به خوبی امتحان خودشان را در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی پس دادند و یکی از ویژگی‌های امام خمینی(ره) این بود که ایشان به خداوند باور کامل داشتند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: زمانی که احساس ضعف کردیم، نباید تسلیم شویم، شان انسان مومن نیست که در برابر دشمنان خدا و کافران تسلیم شود.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به عملکرد قوم بنی اسرائیل در دوران نبوت حضرت موسی اظهار کرد: این قوم در امتحان‌های خود رفوزه شدند. قوم بنی اسرائیل از حضرت موسی خواستند که او برای آن‌ها بتی درست کند و این قوم دوباره بت پرست شوند، قوم بنی اسرائیل با اینکه از نسل انبیا بودند، اما در مسائل اعتقادی چندان قوی نبودند.

وی ادامه داد: افراد باید مبانی اعتقادی خودشان را تقویت کنند، افرادی که به این مساله توجه نکردند، ایمانشان ضعیف شد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: انسان‌های ضعیف، افراط و تفریط می‌کنند و دست به تقلید از دیگران می‌زنند. البته کودکان هم از پدران و مادران خود تقلید می‌کنند، همین تقلید موجب حرف زدن کودکان می‌شود، هر تقلیدی بد نیست، ولی باید بدانیم که کجاها باید تقلید کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند همان طوری که شرایط زندگی عوض شد و برده داری از بین رفت، باید احکام دینی هم تغییر پیدا کند که این یک حرف اشتباه است.
ارسال نظرات