خبرهای داغ:
عضو هيأت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني:

الگوگيري از حضرت زهرا(س) مانع نفوذ غرب‌زدگي می‌شود

عضو هيأت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني گفت: در سايه الگوگيري از حضرت زهرا(س) نبايد دلباخته غرب شويم و اشتباهات گذشته خود را در تاريخ تكرار كنيم در جوامع اسلامي به دليل عمل نكردن به آموزه‌هاي اسلام ظلم به زنان روا داشته شده است.
کد خبر: ۸۸۳۳۱۲۸
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
الگوگيري از حضرت زهرا(س) مانع نفوذ غرب‌زدگي می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام ابوالفضل ساجدی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) معصوم هستند و هر دو در عین عصمت شهید شدند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه نام حضرت زیاد ذکر می‌شود ولی در جامعه ما ابزارهای مختلف برای فاصله گرفتن از ایشان وجود دارد و این ابزارها به شدت فعال هستند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه ارزش‌هایی که حضرت زهرا(س) به دنبال آن بودند اکنون مغفول مانده است گفت: لازم و ضروری است که در این ایام مظلومیت حضرت زهرا(س) را برجسته کنیم به عنوان مثال گرایش‌های فمینیستی در جامعه به شدت در حال رشد است که برای مقابله با آنها باید به ویژگی‌های حضرت تأسی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اسلام علاوه بر اینکه برای جایگاه علمی، اجتماعی و معنوی زن ارزش قائل است به جایگاه او در تربیت فرزند و استحکام خانواده توجه ویژه دارد.

ساجدی عنوان کرد: امروز ارزش‌های فمینیستی سبب شده که زن در مسیر مرد شدن حرکت کند در حالی که مرد شدن زن ارزش نیست ولی متأسفانه امروز چنین چیزی مشاهده می‌شود. نگاه سیستماتیک و منسجم به اسلام اقتضا می‌کند این چند بعد را در کنار یکدیگر مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه امروز اشتغال بانوان خارج از منزل ارزش مطلق پیدا کرده است گفت: در سایه الگوگیری از حضرت زهرا(س) نباید دلباخته غرب شویم و اشتباهات گذشته خود را در تاریخ تکرار کنیم. در جوامع اسلامی به دلیل عمل نکردن به آموزه‌های اسلام به زنان ظلم روا داشته شده است.

مدیر قطب علمی فلسفه دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) تنها یک فرزند داشتند که حضرت زهرا(س) بودند و تمام معصومان افتخار ارتباط با او را دارند.

وی عنوان کرد: در زمانی که جامعه کمترین ارزش را به زن می‌داد حضرت زهرا(س) در میدان جنگ حضور داشتند. سخنرانی که حضرت زهرا(س) در آن ایام انجام دادند نوعی کودتا علیه نظام بود و سخنان ایشان مانند نارنجک و بمب در تحول جامعه اثرگذار بود.

ساجدی یادآور شد: روش و مشی حضرت زهرا(س) نظام حاکم را به شدت زیر سؤال برد حضرت در اوج غربت در سنگر حفاظت از ولایت قرار گرفتند و جان خود را فدا کردند. ایشان در عین حال کسی است که در خانه کار می‌کردند و به همسر و فرزندانش توجه داشتند.

وی خاطرنشان کرد: امروز فرزند‌آوری ارزش خود را از دست داده یا جوانان ازدواج نمی‌کنند یا اگر ازدواج کنند فرزنددار نمی‌شوند یا تک فرزند هستند، چنین شیوه‌هایی در غرب رواج داشته است و به تدریج به جامعه منتقل می‌شود.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی عنوان کرد: فرزند پروری به عنوان مهمترین رسالت پیامبر اکرم(ص) است و اکنون زن جایگاه خود را در نقش تربیتی از دست داده یا به تدریج از دست می‌دهد.

وی با بیان اینکه در تاریخ به دلیل نداشتن پایبندی به اسلام در خانواده‌ها به زنان ظلم شده است گفت: امروز میدانی برای فعالیت زنان باز شده و برخی اوقات دچار افراط و تفریط می‌شویم در حالی که باید به تعادل برگردیم. از نظر اسلام مرد سالاری و زن سالاری پذیرفته نیست و اسلام در مسیر خدا سالاری حرکت می‌کند.

ساجدی یادآور شد: الگو گرفتن از حضرت این است که در مسیر ارزش‌سالاری و خداسالاری در جامعه، روابط اجتماعی، خانوادگی و عرصه‌های مختلف فعالیت داشته باشیم.
ارسال نظرات