خبرهای داغ:
حجت الاسلام جوشقانیان:

"احیای فاطمیه" سیره زندگی زهرای مرضیه(س) را احیا می کند / مرگ بازیچه مدافعان حریم اهل بیت(ع) است

مسئول موسسه روایت سیره شهدا گفت: احیای شعائر فاطمی احیای سیره فاطمی ست، به این معنی که با احیای فاطمیه سیره حضرت زهرا(س)هم احیا می شود.
کد خبر: ۸۸۳۳۴۵۱
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام حسین جوشقانیان در خصوص ایام شهادت صدیقه طاهره حضرت زهرا(س) و سیره شهدای انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: امروز مدافعان حرم حضرت زینب(س) مانند شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس با معنویت و فهم عمیق نسبت به آرمان ها و ارزش ها ایستادگی، ایثار و جانفشانی خود را ثابت کردند و ما نیز باید بر همین اساس معنویت خود را تقویت کنیم.
 
وی تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس فرماندهانی مانند شهید مهدی زین الدین را تقدیم کردیم که در 21 سالگی فرمانده یک تیپ بود و اتفاقا اولین کسی که در راهبرد اهداف استراتژیک جنگ هم قدم برداشت همین فرمانده جوان بود، جوانی که نه آموزش مدیریت جنگ دیده بود و نه تجربه زیادی داشت.
 
حجت الاسلام جوشقانیان ابراز داشت: چطور جوانی که آموزش مدیریت جنگی ندیده است می تواند این قدر زیبا در جبهه جنگ عمل کند؟ آیا جز این است که جنس مدیریت این شهیدان سرچشمه گرفته از سیره توحیدی و عملی حضرت فاطمه زهرا(س) بود.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه در برخی از وصیت ‌نامه‌ها بیش از 40 بار از ائمه اطهار(ع) و به خصوص حضرت فاطمه(س) نام برده شده است، افزود: متأسفانه جوان امروز جامعه ما با کمترین درد، سختی و غصه دچار افسردگی می شود در حقیقت این ضعف مدیران فرهنگی جامعه ما را می رساند؛ باید ببینیم چرا تعالیم و سیره قدسی حضرت فاطمه زهرا(س) و شهدای انقلاب در جان جوانان و دانشجویان ملکه نشده است.
 
حجت الاسلام جوشقانیان با بیان اینکه آینده سازان ضعیف و خموده دردی از این انقلاب را دوا نمی کنند، گفت: مدت ها قبل رییس منطقه کردستان از سردارسلیمانی برای نجات اربیل از چنگ نیروهای داعش کمک حداکثری خواست، این معنا و مفهوم سخن امام راحل(ره) است که فرمود" تمامی سنگرهای کلیدی دنیا را فتح خواهیم کرد" و این مهم جز با درس گرفتن از مکتب فاطمی و حسینی مسیر نمی شود.
 
وی اذعان داشت: جوانان باید زندگی خود را بر مبنای آموزه‌های ناب حضرت صدیقه طاهره(س) بسازند در حقیقت حیات فاطمیه، سیره فاطمی را به دنبال خواهد داشت، شهیدان با غیرت این انقلاب از مادر سادات حضرت فاطمه زهرا(س) آموخته بودند و نمی توانستند حتی اشک ولایت فقیه خود را تحمل کنند اما وای بر آنهایی که در فتنه 88 اشک ولی فقیه جامعه را در نماز جمعه درآوردند و پشت رهبر خود را خالی کردند.
 
حجت الاسلام جوشقانیان خاطرنشان کرد: باید برای انقلاب اسلامی ایران و به ثمر نشستن کامل این شجره طیبه هزینه کرد حتی اگر این هزینه در قالب جان دادن در راه آرمان های انقلاب و ولایت باشد، ولایت ‌پذیری از اهل بیت(ع) وابسته به محبت، معرفت و اطاعت از این افراد است.
 
هیئت های سکولار مقاومت و پایداری را از جوانان انقلابی می گیرند
مسئول موسسه روایت سیره شهدا گفت: در این عالم بدون اجازه حضرت فاطمه زهرا(س) که حقیقت و دلیل خلقت بشریت است عمل خیر یا جزائی برای انسان در نظر گرفته نخواهد شد، دشمنان انقلاب باید بدانند غیورمردان این سرزمین هرگز از آرمان‌های فاطمی خود کوتاه نخواهند آمد.
 
وی خاطرنشان کرد: معتقدم نظام جمهوری اسلامی هیچ نیازی به هیئت‌ هایی که مایه سکولار ندارد زیرا هیئتی که از خون شهدا حرف نزند نخواهد توانست در برابر دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ایستادگی کند.
حجت الاسلام جوشقانیان اظهار داشت: اگر تکیه ‌گاه انسان خدا باشد هرگز به زمین نخواهد خورد، در جنگ تحمیلی رزمندگان غیور ما به خدا پناه بردند و در برابر دشمنان این انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستادگی و مقاومت کردند.
 
وی با بیان اینکه ارتباط پر رنگ شهدا با خداوند باعث شد تا آنها به خداوند رحیم متصل شوند، تاکید کرد: حقیقت آن است که امروز آمریکا هیچ کاری نمی‌تواند در برابر اراده عظیم ملت ما انجام بدهد، چرا که اگر می ‌توانست از هیچ کاری دریغ نمی‌کرد.
حجت الاسلام جوشقانیان ابراز داشت: امروز مدافعان حرم حضرت زینب(س) هستی خود را فدای خاندان عصمت و طهارت(ع) می کنند چون جوهره ایمان و باورهایشان براساس آموزه های حضرت زهرا(س) و تاسی از فاطمیه و عاشورای حسینی تقویت شده است.
 
وی در ادامه با اشاره به امنیت و سلامت حاکم در متن جامعه اسلامی ایران، تاکید کرد: اگر ما امروز امنیت، عزت، استقلال و اقتدار ملی داریم همه را مرهون ایثار و شهادت رزمندگان اسلام و مدافعان حریم اهل بیت(ع) هستیم، در حقیقت شهدا مسیر خود را به ‌درستی انتخاب کردند و جایگاه خود را در بالاترین مرحله از ارزش‌های الهی قرار دادند و به  فیض عظیم شهادت برای دفاع از کیان ولایت و امامت نائل شدند.
ارسال نظرات