رئیس شوری کلانشهر اراک خبر داد

افزایش 16 درصد بودجه شهرداری اراک

رئیس شوری کلانشهر اراک از افزایش 16 درصدی بودجه شهرداری اراک خبر داد و گفت: بودجه اولیه شهرداری 460 میلیارد تومان بود که با اعتراض اعضا این بودجه به 584 میلیارد توان افزایش یافت.
کد خبر: ۸۸۳۵۲۹۷
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ اسماعیل تاج‌آباد عصر روز دوشنبه در جلسه شورای شهر اراک با اشاره به روز درختکاری گفت: همه ما باید نسبت به پوشش گیاهی، درختان، جنگل‌ها و بیشه‌زارهایی که‌ در دنیا وجود دارد و اثرات بسیار مهمی دارند احساس مسئولیت کنیم و آنان را میراث گذشتگان بدانیم.

وی افزود: درختان علاوه بر اینکه کیفیت هوا را افزایش داده و آلودگی‌ هوا را کاهش می دهند تولید اکسیژن کرده و زیستگاه حیات وحش هستند، همچنین کارکردهای زیبایی ‌شناختی، دارند.

رئیس شورای کلانشهر اراک تصریح کرد: همه این عوامل سبب می‌شود که برای درختان به عنوان موجودی با ارزش احترام قائل شویم و حفاظت از آنها را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهیم.

تاج‌آباد با اشاره به اهمیت و نقش درخت گفت: حفاظت از درختان موجود، اهمیت و ضرورت بیشتری نسبت به کاشت درخت دارد و همه دستگاه ها باید برای حفاظت از درختان در سطح شهر تلاش کنند.

وی افزود: در فضاهای خالی پیاده‌روها درخت کاری انجام دهیم چراکه علاوه بر اینکه فایده زیادی برای انسان دارد چهره شهر را زیبا می کند.

رئیس شورای کلانشهر اراک تصریح کرد: باید با افرادی که در سطح شهر از بیل‌های مکانیکی استفاده می کنند برخورد شود تا کار خود را با صلاحیت بیشتری انجام دهند.

تاج‌آباد با اشاره به توجه بیشتر به بازار اراک گفت: بازار تاریخی اراک یکی از بناهای تاریخی است که باید بیشتر از این به آن توجه شود و مشکلات آن را برطرف کنیم پس در این راستا باید وظایف های به عهده گذاشته را بررسی کنیم.

وی به بودجه سال 96 شهرداری اشاره کرد و گفت: بودجه اولیه شهرداری 460 میلیارد تومان بود که با اعتراض اعضا این بودجه به 584 میلیارد توان افزایش یافت.

تاج‌آباد ادامه داد: مبلغ کلی بودجه سال 96 با کلیه هزینه‌های آن 779 میلیارد 490 میلیون تومان است این مبلغ نسبت به سال فعلی 27 درصد افزایش و نسبت به مبلغ اولیه درصد 1/16 افزایش داشته است.

رئیس شورای کلانشهر اراک تصریح کرد: 124 میلیارد این بودجه برای هزینه‌های جاری و مابقی آن صرف هزینه‌های عمرانی خواهد شد.

پرداخت مبلغ 300 میلیون ریال به سپاه ناحیه اراک جهت کمک هزینه برگزاری رزمایش از محل اعتبارات ماده 16؛ پرداخت مبلغ 300 میلیون ریال به افراد نابارور از محل اعتبارات ماده 16؛ ارسال نامه های ارسالی باشگاه ها به شوریا شهر جهت بررسی و پیگیری و اعلام اسامی قهرمانان ورزشی به شورای شهر و شهرداری به منظور تجلیل از آن‌ها؛ برای توسعه پارک شهر ساختمان بهزیستی و زیباسازی اراک که در مالکیت شهرداری است به فضای پارک افزوده شود، از جمله مصوبات این جلسه بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات