خبرهای داغ:
حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری:

اعتلای امروز کشور نتیجه معامله مخلصانه شهدا با خداست

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، اعتلای امروز کشور را نتیجه معامله مخلصانه شهدا با خدای متعال و به برکت مجاهدت شهیدان دانست.
کد خبر: ۸۸۳۵۶۲۹
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
اعتلای امروز کشور نتیجه معامله مخلصانه شهدا با خداست
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری، عصر امروز طی سخنانی در ششمین یادواره شهدا و همایش بسیج حقوقدانان استان قم، با اشاره به این که خدای متعال ، تجارت شهید را تضمین کرده و برخلاف معاملات دنیوی در این مساله هیچ ریسکی وجود ندارد، اظهار داشت: اعتلای امروز کشور به برکت معامله مخلصانه ای است که شهدا با خدای متعال داشتند و در راه او قدم برداشته و جان خویش را فدا کردند.

وی افزود: در حالی که اعراض از ذکر و یاد خدا، باعث بروز افسردگی و استرس و اضطراب و دیگر مشکلات در زندگی می شود، اما از آن سو کسی که برای خدا کار کند ولو این که به نتیجه مورد نظر هم نرسد ، نه آشفته می شود ونه افسرده چرا که هدفش انجام تکلیف بوده است.

رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان این که بر اساس آموزه های دینی ما تابع وظیفه مان هستیم و نه نتیجه ، گفت: این دنیا محل امتحان ماست و هر کس در پست و جایگاه و موقعیتی که قرار دارد، ناگزیز از انجام این امتحان است.

وی با اشاره به حساسیت جایگاه قضاوت ، وکالت و امور حقوقی در جامعه افزود: در پرونده های قضایی چه به عنوان قاضی و چه به خصوص وکیل باید بکوشیم که بر اساس آن روایت معروف ، یاری گر مظلوم باشیم نه این که خدا ناکرده به خاطر پول و موقعیت دنیا، در جهت کمک به ظالم گام برداریم.

این نماینده مجلس ادامه داد: برخی مشاغل و مناصب مثل قضاوت و وکالت یک حساسیت ویژه ای دارد و لذا کسی که صلاحیت تصدی آن ها را ندارد نباید به این مشاغل ورود پیدا کند و باید بداند که خدای متعال او را بر اساس تعهدی که دارد مورد امتحان قرار می دهد.

وی بیان داشت: اساساً شکر نعمت به استفاده درست از آن نعمت در جای خود است همچون وکیل، قاضی و حقوقدانی که در مسیر احقاق حق مردم کار کرده و در این راستا از تعهد و پیمانی که با خدا بسته عدول نمی کند.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری همچنین در ادامه خواستار همکاری بیشتر حقوقدانان با نمایندگان مجلس در مسیر کمک به حل مشکلات مردم شد و گفت: نماینده مجلس وکیل عام مردم است و حقوقدان و وکیل ، به عنوان وکیل خاص و متخصص در کار است و لذا همکاری و مشاوره علمی و تخصصی حقوقدانان با نمایندگان و مسئولان ، می تواند در مسیر خدمت به مردم و گشودن گره های آنها ، بسیار مفید و موثر واقع شود.

وی ضمن تقدیر از تلاش ها و خدمات بسیج به خصوص بسیج حقوقدانان در مشاوره دادن به مردم در مساجد و برخی ادارات و نهادها ابراز داشت: هر جا که بسیج ورود کرده شاهد بوده ایم که بسیاری از مشکلات به ظاهر لاینحل مرتفع شده و معجزه بسیج در خدمت به مردم و نظام اسلامی به هیچ وجه انکار شدنی نیست.
ارسال نظرات