خبرهای داغ:
‌‌آیت‌الله نوری همدانی:

فرمان جهادی امام علی (ع) منشوری بین‌المللی است

یکی از مراجع تقلید گفت: فرمان جهادی امام علی (ع) که به مالک اشتر داده است به عنوان یک راهکار سیاسی برای اداره امور مملکت و یک منشور بین‌المللی یاد می‌شود.
کد خبر: ۸۸۳۵۸۷۸
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
فرمان جهادی امام علی (ع) منشوری بین‌المللی است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از اعضای مرکز فرماندهی کوثر و سپاه امام علی (ع) با بیان اینکه جهاد امر مهمی است که در اسلام سفارش شده است، اظهار کرد: 124 هزار پیامبر از سوی خداوند برای هدایت انسان‌ها آمدند ولی از این میان پنج پیامبر اولوالعظم از سوی خداوند انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: پنج پیامبر اولوالعزم که از سوی خداوند برگزیده شدند دارای شریعت هستند و پیامبران دیگری که پس از اینها مبعوث شدند نیز شریعت همین پیامبران را ادامه می‌دادند.

این مرجع تقلید بیان کرد: پیامبران الوالعزم همه دارای کتاب آسمانی و شریعتی بودند که از سوی خداوند به آنان داده شده بود تا بتوانند مردم را به درستی و نیکی هدایت کنند و خداوند برای اینکه دین خود را تکمیل کند پس از اینکه پیامبر الولعزم دیگری بر می‌گزید آن پیامبر با دین و شریعت جدید، شریعت قبلی را نقض می‌کرد و در نهایت دین و شریعت خدا با مبعوث شدن حضرت محمد (ص) کامل شد و تمام ادیان قبلی نقض شد.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه پس از رحلت نبی مکرم اسلام (ص) پیامبر دیگری برگزیده نشد، عنوان کرد: 12 امام معصوم (ع) برگزیده شدند تا راه انبیاء الهی را ادامه دهند و با هدایت مردم آنان را از جور ظلمت و ستم ستمگران نجات دهند.

وی به مبحث جهاد و جایگاه آن در ادیان الهی اشاره کرد و گفت: هیچ یک از ادیان الهی به ویژه دین مبین اسلام اجازه سکوت در برابر ظلم را نمی‌دهد، زیرا اگر در مقابل ظلم ایستادگی نشود سلطه گران به نابودی جهان اقدام می‌کنند.

این مرجع تقلید بیان کرد: قرآن کتاب آسمانی است و به جهاد تاکید دارد و در این راستا می‌شود تفاوت آن را با کتاب شاهنامه دریافت و متوجه تفاوت‌های جنگ و جهاد شد.

آیت الله نوری همدانی با تاکید براینکه کتب دینی ما هرگز از ستیز و جنگ سخن نمی‌گویند، گفت: تمام کتب دینی ما به امر مهم جهاد توصیه و تاکید بر ایمان و تقوا دارند.

وی با بیان اینکه دین اسلام برای امر جهاد ارزش خاصی قائل است، تصریح کرد: امام صادق (ع) در این راستا می‌فرماید « جهاد تنها به فرمان و سفارش معصومین (ع) انجام می‌شود» و اکنون که امام معصوم (ع) غایب است تنها به فرمان رهبر معظم انقلاب که نایب امام زمان (عج) به شمار می‌رود صورت می‌گیرد.

این مرجع تقلید عنوان کرد: جهاد اگر به دستور یا فرمان امام معصوم (ع) نباشد بنا بر روایات و احادیث چیزی به جز شورش نیست و خونی که در آن ریخته شده بهاء ندارد و شهید محسوب نمی‌شود و این خون هدر رفته است.

آیت الله نوری همدانی به فرمان امام علی (ع) در ارتباط با امور مملکتی و سیاست‌ها اشاره و عنوان کرد: در فرمان نامه امام علی (ع) که به مالک اشتر فرستاده تمام مواردی که برای اداره یک حکومت اسلامی است توصیه شده و این منشوری بین المللی است و سند افتخاری برای ما مسلمانان است.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خویش با بیان اینکه مسلمانان در کنار ابزارهای نظامی از ایمان بهره می‌برند، گفت: ایمان به خدا موجب شد که حزب الله در مقابل با جنگ با اسرائیل در مناطق گوناگون پیروز شود.
ارسال نظرات