خبرهای داغ:
امام جمعه موقت گرگان؛

تقوای خردمندانه باعث سرافرازی از گذرگاه دنیا می شود

امام جمعه موقت گرگان گفت: کسی که تقوای خردمندانه داشته باشد با سرافرازی و سربلندی از گذرگاه دنیا عبور می‎کند.
کد خبر: ۸۸۳۶۹۵۶
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان اظهار کرد: معیار دوستی‌ها و دشمنی‌های ما باید بر اساس رضای خداوند باشد.

وی بر لزوم کنترل و مراقبت از زبان تاکید کرد و گفت: کسب فضایل اخلاقی بسیار سخت بوده و نیازمند جهاد و تحمل رنج است.

امام جمعه گرگان بر لزوم تذکر اخلاقی در جامعه تاکید کرد و افزود: در دین اسلام به تذکر اخلاقی سفارش زیادی شده و مسائل اخلاقی در زندگی انسان تاثیر بسزایی دارد زیرا جامعه را سخنان زیبا، دلنشین و آرام، گرم و بانشاط می‌کند.

برقرار تاکید کرد: متاسفانه غفلت در این زمینه باعث شده تا مشکلات روحی در زندگی انسان به وجود آید و کسانی که اخلاق را رعایت نمی‌کنند در زندگی آنها آسایش، صمیمیت و اخوت وجود ندارد.

وی گفت: این مشکلات بخاطر پشت کردن به سفارشات اخلاقی است که در دین اسلام به آن تاکید زیادی شده است.

امام جمعه موقت گرگان بیان کرد: زبان را باید کنترل و مراقبت کنیم و چیزی که مورد رضایت خدا و بندگان خدا نیست نباید به زبان آورد و متاسفانه در برخی از جلسات شاهد غیبت و تهمت به دیگران هستیم و سخنان حق در این جلسات کمتر به چشم می‌خورد که این جزء مسائل غیراخلاقی است.

امام جمعه موقت گرگان افزود: برخی اوقات انسان چقدر آسان فضایل را از دست می‎دهد، خراب کردن آسان است اما آباد کردن کار دشواری است ساختن یک بنای مهندسی نیاز به کارشناس دارد اما خراب کردن را یک آدم بی‎سواد هم می‎تواند انجام دهد.
برقرار با اشاره به اینکه فضایل اخلاقی ساختن و تصفیه کردن است، گفت: هر کسی بتواند خودش را تصفیه کند پیروز شده است و اگر می‎خواهیم راه راست را پیدا کنیم باید جهاد و تلاش کرده و اخلاص پیشه کنیم باید بدانیم معیار دوستی و دشمنی چیست، محبت و دشمنی باید بر اساس معیار خدا باشد.
وی با بیان اینکه سخن خشن و تند انسان‎ها را از اطراف‎مان پراکنده می‎کند، ابراز کرد: اگر می‎خواهید در میان مردم محترم باشید نرمی و ملاطفت پیشه کنید و اگر می‎خواهید مورد اهانت و تحقیر قرار بگیرید خشونت را پیشه کنید، اینها مسائل مهمی است که کمتر به آن توجه می‎شود.
امام جمعه موقت گرگان افزود: خدا بندگان خود را دوست دارد و راه عزتمندی و نشاط را به آنها معرفی کرده است و از هیچ طریقی نمی‎توان برای خوشحالی و مسرت کمک گرفت مگر اینکه راه نرمی و ملاطفت را پیشه کنیم.
برقرار با تاکید بر اینکه تقوا باید خردمندانه، مدبرانه و متفکرانه باشد، ابراز کرد: تقوای بدون خرد فایده‎ای ندارد تدبر که نباشد راه به جایی نمی‎بریم و کسی که تقوای خردمندانه داشته باشد به فکر مال‎اندوزی و هوای نفس نیست و آنچه فکر او را به خود مشغول ساخته اندیشه و فلسفه خلقت و هستی خود است.
وی در خصوص نتایج تفکر و تقوای خردمندانه بیان کرد: کسی که تقوای خردمندانه داشته باشد با سرافرازی و سربلندی از گذرگاه دنیا عبور می‎کند و شیطان نمی‎تواند او را خوار کند، بت هوای نفس بزرگترین بت است، بی‎خردان کسانی هستند که فکر می‎کنند تا ابد در این دنیا خواهند ماند و مال و مقام می‎تواند برای آنها کاری کند.
امام جمعه موقت گرگان با اشاره به 13 جمادی‎الثانی سالروز وفات حضرت ام‎البنین (س) افزود: این روز به عنوان تکریم همسران و مادران شهدا نامگذاری شده است، خانواده شهدا باید این بانوی بزرگوار را الگوی خویش قرار دهند و به خودشان افتخار کنند که در دنیا و آخرت به خاطر تربیت چنین فرزندانی سربلند خواهند بود.
برقرار گفت: روز 22 اسفند روز گرامیداشت شهدا است، در این روز به فرمان امام راحل بنیاد شهید و امور ایثارگران تاسیس شده و مقام معظم رهبری جمله‎ای درباره شهید فرمودند مبنی بر اینکه مردم برای شهدا باید آن ارزش‎هایی را قائل باشند که خدا برای شهدا قائل شده است و ما مقامی بالاتر از شهادت نداریم.
وی برای نماینده ولی‎فقیه در استان که به دلیل ناراحتی قلبی چندی در بیمارستان تهران بستری است آرزوی صحت و سلامتی کرد و گفت: تیم پزشکی عمل ایشان را موفقیت‎آمیز اعلام کرده و چند دقیقه پیش خبر دادند که حال ایشان مساعد است و امروز صبح توانست نمازش را نشسته بخواند شاید هفته بعد ایشان مرخص شوند.
امام جمعه موقت شهرستان گرگان با اشاره به اینکه آیت‎الله نورمفیدی شخصیت بسیار گرانقدری است، افزود: بنده 33 سال در تشکیلات ایشان حضور دارم که فرد کم‎نظیری است، قبل از انقلاب ایشان را می‎شناسم و محور نیروهای خط انقلاب بوده است و آقای نورمفیدی وفادار به نظام و دوستدار مقام معظم رهبری است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها