خبرهای داغ:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان خبر داد

خدمات‌رسانی 2160 امدادگر در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در همدان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به خدمات‌رسانی 2 هزار و 160 نفر در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در همدان گفت: 28 پایگاه ثابت و سیار در این طرح کلی در استان مستقر می شوند.
کد خبر: ۸۸۳۷۹۵۰
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
خدمات‌رسانی 2160 امدادگر در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، بهروز کارخانهای در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه تمامی کارها و اقدامات در جمعیت هلال احمر بر پایه و اصول داوطلبی است، اظهار داشت: در طرح امداد و نجات نوروزی امسال 12 پایگاه ثابت و چهار پایگاه موقت خدمات ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه یکی از پایگاه‌ها در دشت میشان خدمات کوهستانی ارائه می‌کند، ادامه داد: امسال هفدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی از 25 اسفند ماه 95 تا 14 فروردین سال 96 در همدان برگزار می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به خدمات‌رسانی 2 هزار و 160 نفر در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در همدان عنوان کرد: 28 پایگاه ثابت و سیار در این طرح کلی در استان مستقر می شوند.

وی با بیان اینکه یکی از نکات بسیار مهم در طرح امسال تیم واکنش سریع است، گفت: تیم واکنش سریع 15 نفره در مواقع نیاز و بحرانی وارد عملیات می شود که یک هزار ساعت آموزش تخصصی دیده‌اند.

کارخانه‌ای گفت: در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین چهارمین جشنواره فیلم و عکس بشر دوستی برگزار می شود که این جشنواره با هدف پیشگیری و کاهش تصادفات برگزار خواهد شد.

وی برگزاری جشنواره ایده ها وخلاقیت اعضا، ارتقا سایت اینترنتی سفر سالم، برگزاری کمپین در بسیج اطلاع رسانی و... را از برنامه های این طرح برشمرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: یکی از اهداف جمعیت هلال احمر ترویج فرهنگ بشر دوستی، توجه به جان انسان و ارتقای سلامت انسانی است.

وی به خدمات‌رسانی حوزه معاونت امداد و نجات در سال 95اشاره کرد و اظهار داشت: دراین حوزه طی سال جاری به یک میلیارد و 151 نفر خدمت‌رسانی شده است.

* وقوع 34 مورد حادثه کوهستانی در همدان

کارخانه‌ای با اشاره به اجرای طرح فرشتگان کودک گفت: در این طرح 740 بسته تهیه شده که به مخاطبین نیازمند در مدارس ارائه می شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 288 دوره آموزش عمومی کمک‌های اولیه حضوری انجام شده است، تصریح کرد: امسال 493 مورد حادثه جاده‌ای رخ داده است که نسبت به مشابه سال گذشته 33 درصد کاهش داشته ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان ابراز داشت: همچنین 370 واژگونی خودرو رخ داد که در این زمینه نیز 34 درصد نسبت به مشابه سال قبل کاهش داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه یک هزار و 159 مصدوم داشتیم که 812 نفراز طریق آمبولانس به مراکز درمانی انتقال یافتند، گفت: میانگین زمان امداد رسانی 8 دقیقه به ثبت رسیده است.

کارخانه‌ای به حوادث کوهستانی اشاره کرد و افزود: امسال 34 مورد حادثه کوهستانی رخ داد که نسبت به مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش داشته‌ایم.

*تحقق 87 درصدی اعتبار جمعیت هلال احمر استان همدان

وی با بیان اینکه 12میلیارد و 180 میلیون تومان اعتبار امسال جمعیت هلال احمر استان همدان بوده که تاکنون 87 درصد آن محقق شده است، ادامه داد: یک میلیارد و 400 میلیون تومان بودجه عمرانی امسال جمعیت هلال احمر استان است.

وی با اشاره به یک میلیارد و250 میلیون تومان خدمات داوطلبان گفت: جمعیت هلال احمر یک موسسه غیر دولتی و غیر انتفاعی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه هدف ما خدمت به نیازمندان بوده و تمام نگاه ها فقط خدمت بشر دوستانه است، ادامه داد: استاندار همدان یکی از بشردوست ترین استانداران است و نگاه ویژ‌ه‌ای به جمعیت هلال احمر دارد.

* آموزش همگانی 19 هزار و 207 نفر در همدان

وی به کلاس های آموزشی جمعیت هلال احمر استان اشاره کرد و اظهار داشت: 24دوره تخصصی امداد، 35 دوره تخصصی نجات و 28 دوره بازآموزی طی سال جاری در استان برگزار شده است.

کارخانه‌ای با بیان اینکه 19 هزار و 207 نفر نیز امسال آموزش همگانی دیده‌اند، اضافه کرد: در بحث اسکان نیز تعداد 48 هزار و 318 نفر امسال اسکان داده شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از دانشگاه علوم پزشکی گفت: 5 داروخانه هلال احمر در کشور که همدان جز یکی از آنها است به صورت معلق مانده اند و دچار چالش شده اند که انتظار می رود متولیان سلامت به جمعیت هلال احمر نگاه بشر دوستانه داشته باشند و در این خصوص تدبیری اندیشیده شود.

وی ادامه داد: متأسفانه امار نیکو کاری در کشور ما هرساله رو به کاهش است و باید مسئولان بییند چرا میزان جایگاه در کمک به دیگران و نودوستی آمار پایینی دارد و این یک بحران است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات