خبرهای داغ:
مسئول گروه جهادی خادمین سیدالشهداء کبودراهنگ خبر داد

ساخت 5 باب خانه نیازمند در مناطق محروم کبودراهنگ

مسئول گروه جهادی خادمین سیدالشهداء کبودراهنگ از ساخت 5 باب خانه نیازمند به وسیله جهادگران در مناطق محروم این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۴۲۲۶
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
سجاد حضرتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: اولین بار در سال 89 که ترم اول دانشگاه پیام نور بودم با گروه جهادی خادمین ام ابیها برای برگزاری اردوی جهادی به مناطق محروم کبودراهنگ رفتم و برای اولین بار لذت خدمت‌رسانی و کمک به محرومین را آنجا درک کردم.

وی افزود: دو بار به عنوان عضو در اردوهای جهادی شرکت کردم تا اینکه مسئول گروه جهادی خادمین ام ابیها در سال 91 از دانشگاه فارغ التحصیل شد و از آن سال بنده بعنوان مسئول گروه جهادی پیگیر برنامه های جهادی دانشگاه هستم.

مسئول گروه جهادی خادمین سیدالشهداء کبودراهنگ با اشاره به تغییر نام گروه جهادی خادمین ام ابیها، بیان داشت: در ابتدا با تصمیم جهادگران دانشگاه نام گروه را به گروه جهادی خادمین سیدالشهدا تغییر دادیم و بعد از آن هدف اصلی گروه را انجام فعالیت‌های عمرانی در مناطق محروم قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در مدت 4 سالی که مسئول گروه بودم 10 اردوی جهادی در مناطق مختلف کبودراهنگ برگزار کرده ایم که خوشبختانه به لطف خداوند اثرات خوبی داشته است.

حضرتی اظهار داشت: تاکنون 5 باب خانه و دو واحد حمام با کمک بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان و خیرین گرامی توسط گروه جهادی برای نیازمندان ساخته شده است.

وی با اشاره به رنگ آمیزی چندین مدرسه گفت: تکمیل ساخت مسجد روستای دارقشلاق که مقداری از کار آن توسط گروه های جهادی دیگری انجام گرفته بود از اقدامات شاخص گروه جهادی ما بود.

مسئول گروه جهادی خادمین سیدالشهداء کبودراهنگ در مورد برگزاری کلاس‌های آموزشی خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم که در مناطقی که حضور پیدا می کنیم کلاس‌های آموزشی مثل قرآن، احکام، سبک زندگی، اخلاق و کارگاه‌های صنایع دستی همچون گلدوزی، کیف دوزی، چرم دوزی، گونی بافی و ... را نیز برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما از برگزاری کلاس‌های صنایع دستی در طول برگزاری اردوهای جهادی این است که بانوان روستایی کارهای اینچنینی را یاد بگیرند و در ایامی مثل زمستان که کار زیادی ندارند از این طریق خود را سرگرم کنند و درآمدی هم داشته باشند.

حضرتی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی چون طناب کشی و ... گفت: در مدت برگزاری اردوهای جهادی با همکاری دفاتر مراجع عظام تقلید و ارشاد اقدام به توزیع رساله ، کتاب و اقلام فرهنگی در سطح روستاها کرده‌ایم.

وی گفت: با همکاری بسیج جامعه پزشکی و شبکه بهداشت و هلال احمر اقداماتی را در زمینه ویزیت بیماران و توزیع رایگان دارو و اقلام بهداشتی همچون شامپو، صابون، خمیردندان، مسواک و ... در سطح مناطق محرومی که تاکنون اردو داشته‌ایم، انجام داده‌ایم.

مسئول گروه جهادی خادمین سیدالشهداء کبودراهنگ با بیان اینکه با برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم می‌توان به آبادانی و توسعه کشور کمک کرد، گفت: در یک مورد که در یکی از روستاهای کبودراهنگ اردو داشتیم متوجه استعداد بسیار بالای یکی از بچه های روستا در زمینه تحصیلی شدیم که متاسفانه به دلیل نبود مقطع راهنمایی در روستایشان از ادامه تحصیل بازمانده بود با تدبیری که شد این دانش آموز را در مدرسه روستایی دیگر ثبت نام کردیم و یک سرویس هم برای نقل و انتقال رایگان ایشان به مدرسه گرفتیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات