خبرهای داغ:
همزمان با رحلت حضرت ام البنین (س)؛

مراسم تکریم مادران و همسران شهدا در پردیسان برگزار شد

مادر شهیدان زین الدین گفت: ما وارث همه خون هایی هستیم که از صدر اسلام تا کنون ریخته شده اند و هر چه بیشتر در مسیر جلو قدم بگذاریم و از عمرمان بگذرد مسئولیت بیشتری بر روی شانه های ما سنگینی می کند.
کد خبر: ۸۸۳۸۳۹۵
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
مراسم تکریم مادران و همسران شهدا در پردیسان برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مراسم عزاداری شب رحلت حضرت ام البنین (س) شامگاه شنبه 21 اسفند ماه، همراه با تکریم مادران و همسران شهداء با سخنرانی مادر شهیدان زین الدین و حضور جمعی از مادران و همسران شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم شهیدان نیازمند ،مکیان و جلالی نسب و با حضور حجت الاسلام والمسلمین قوامی امام جمعه و مردم ولایتمدار پردیسان در محل مسجد حضرت زینب(س) پردیسان برگزار شد.

در این مراسم زینب اسلام دوست، مادر سرداران شهید مهدی و مجید زین الدین در ابتدای جلسه با اشاره به رحلت جانسوز حضرت ام البنین(س) همسر شهید، امیرالمومنین (ع) را بانویی بسیار خاضع، خاشع و متین و با ادب معرفی کرد.

وی با بیان این که هر کسی به هر اندازه ای که برای دنیا بزرگ ، با عظمت و محترم باشد فقط به مدت کوتاهی نام او بلند است و با حوادث روزگار آثار روی انسان محو خواهد شد، افزود: ما امام حسین (ع) را داریم که اندیشه و افکار و روش تعلیمی او با رنگ خون بر روی دشت سرخ کربلا نوشته شده است که امروز بعد از گذشت چهارده قرن از نظر ما محو نشده است.

اسلام دوست ادامه داد: فتنه های بزرگ جهان اسلام مانند فتنه دوران ما (سال 88) و فتنه های گذشته که در تاریخ بسیار اتفاق افتاده است مانند فتنه چنگیز ، جنگ های صلیبی، سیاست های خارجی و ...که برای ما اعمال شد هم نتوانست از تأثیر خون امام حسین (ع) بکاهد و ایرانیان و شیعه هر کجای جهان که بودند در القای نام پیشوای خود و تجدید مجد و عظمت اسلام از کوچکترین کاری دریغ نکردند.

وی با بیان این که تجلیل از خانواده شهدا حق است و به فرمایش رهبر معظم انقلاب این قدردانی از خانواده شهدا کنمتر از یاد شهدا نیست، افزود: اگر امام حسین (ع) قیام نمی کرد، این ملت اسلامی نابود می شد و ابا عبدالله (ع) در سایه تعلیمات آسمانی که جدّشان آموخته بودند عمل می کردند و شهدای ما هم، راه امام حسین (ع) را رفتند.

مادر شهیدان زین الدین از متانت و ادب حضرت ام البنین(س) این گونه گفت: وقتی که قرار شد حضرت ام البنین(س) بعد از شهادت حضرت زهرا (س) به خانه امیرالمؤمنین (ع) برود در آستانه درب خانه ایستادند و فرمودند دختر بزرگ این خانواده بیاید و وقتی حضرت زینب (س) آمدند ، ایشان گفتند من از شما اجازه می خواهم تا برای کنیزی و پرستاری شما به این منزل بیایم و این نشان از تواضع ، ایمان، واقع بینی و روشنگری و بیداری این بانوی بزرگ بوده است.

وی اضافه کرد: حضرت ام البنین(س) زمانی که فرزندان خود را بزرگ می کرد ابتدا کارهای فرزندان حضرت زهرا (س) را انجام می داد و فرزندان خودشان را  فقط به عرض ادب در برابر فرزندان حضرت زهرا (س) تربیت می کردند بنابراین باید از زندگی این بانوی بزرگ الگوبرداری کنیم و از خودگذشتگی را بیاموزیم.

اسلام دوست با بیان روایتی از امام حسین (ع) که می فرمایند کشته شدن با شرافت و غربت بهتر از ننگ و ذلت و بردگی است، ادامه داد: گاهی اوقات صحبت های آقا مهدی را گوش می دهم که می گفت خدایا من عبد تو هستم و هیچ وقت نمی خواهم در مقابل هیچ کس ذلیل باشم و واقعأ این بندگی خود را ثابت کرد.

وی از فرزندان شهیدش گفت: با این که مجید 5 سال از مهدی کوچکتر بود اما از همان ابتدای جنگ که مهدی به جبهه حق علیه باطل رفت، مجید هم با وجود 15 سال سن همراه با برادرش رفت و درجنگ وارد عملیات های سخت می شد و فداکاری می کرد که بعدها به برادر فداکار آقا مهدی معروف شد.

مادر شهیدان زین الدین افزد: مهدی نه تنها در جنگ بلکه از کودکی دانشمند بود و با دانش خود برای پدر یک همرزم و یک همتا در همه مراحل قبل از انقلاب در دادن اطلاعیه ها و برنامه هایی که  برای مبارزه با شاه و ساواک داشتند دوش به دوش ایشان کمک می کردند و از هیچ کس هراسی نداشتند و بعد از تبعید پدرشان به کردستان جای او را گرفتند و همان گونه که تعهد داده بودند برای اسلام یک رزمنده باشنداز قبل از جنگ با کارهایی که در زمان انقلاب انجام می دادند یک رزمنده بود.

وی تصریح کرد: مکتب امام حسین (ع) دانشگاه وسیعی است که شاگردان مکتبش از صدر اسلام تا به امروز همچون امام خمینی(ره) و همه شهیدانی که در خدمت امام و اسلام و مدافعان حرم بوده اند، می باشند و خداوند بر ما منت گذاشت تا در این زمان به دنیا بیاییم و امام را ببینیم و درک کنیم.

اسلام دوست ادامه داد: فکر می کردیم بعد از جنگ هشت ساله که بچه ها عاشقانه به جبهه ها رفتند و به ندای امام خود لبیک گفتند دیگر کسی سعادت شهادت پیدا نکند اما اکنون می بینیم مدافعان حرم در مقابل دشمن ایستادگی می کنند و من مژده می دهم به همه آن هایی که در این راه قدم برداشته اند  و به خانواده های آن ها تبریک می گویم که خداوند در حقشان لطف کرده است و آن ها در زمره ی خانواده امام حسین (ع) و اهل بیت پیغمبر اسلام قرار داده شده اند و از این جهت خوشحال باشند و فرزندان خود را همان گونه که حضرت زینب (س) با رشادت در مقابل ظلم ایستادند ، تربیت و بزرگ کنند.

وی افزود: تنها کشوری که در مقابل استکبار جهانی ایستاده است ملت ایران می باشد که خداوند نظر لطف به این امت اسلامی داشته است و اجازه ندهیم دشمنان ، قدم های ما را در تربیت فرزندان بلرزاند.

مادر شهیدان زین الدین اشاره ای به پیروزی گذشتگان داشت و افزود: امروز ما می توانیم از فضاهای مجازی عبور کنیم و فرزندان و جوانان خودمان را از این مرحله سخت با توجه به تبلیغات سنگین دشمن علیه مردم ایران عبور دهیم.

وی خطاب به خانواده شهدا تأکید داشت: اگر فرزندان ما در بیرون از مرزهای ایران مثل مدافعان حرم جنگ نکنند، دشمن به ما در داخل مرزها هجوم می آورد. آن ها در خارج از مرزها ، ایران و اسلام را حفظ می کنند بنابراین باید افتخار کنید که از خانواده شهدا هستید.

اسلام دوست بیان داشت: ما وارث همه خون هایی هستیم که از صدر اسلام تا کنون ریخته شده اند و هر چه بیشتر در مسیر جلو قدم بگذاریم و از عمرمان بگذرد مسئولیت بیشتری بر روی شانه های ما سنگینی می کند.

همه امکاناتی که دشمن در اختیار مردم قرار داده است بر علیه ایران و ملت ایران می باشد بنابراین حواس خود را جمع کنیم تا در دام دشمن با این فضاهای مجازی نیفتیم و نگذاریم دشمن در روح و جسم و خانه های ما مداخله کند و ما را از اهل بیت جدا نکند.

وی در خاتمه ابراز داشت: امید به این که بتوانیم جای رزمندگانی که خون خود را برای اسلام داده اند را بگیریم و خودمان را از جمیع بلاها و نگاه ها حفظ کنیم و خانواده شهدا با خون شهیدی که داده اند علیه استکبار جهانی ، آمریکا و صهیونیست بایستند و مشت های گره کرده خود را همیشه بلند نگاه دارند و بگویند مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر استکبار جهانی.
ارسال نظرات
آخرین اخبار