خبرهای داغ:
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان گلستان خبر داد؛

نصب تابلوی فسفری در 48 نقطه پر تصادف استان گلستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان گلستان گفت: در استان گلستان 123 نقطه دارای تصادف است که 48 نقطه پرتصادف آن با نصب تابلوی فسفری مشخص شده است
کد خبر: ۸۸۳۸۵۷۷
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، مهدی میقانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری مدیران شورای حمل و نقل استان گلستان که با محوریت خدمات نوروزی در سال 96 برگزار شد ، اظهار کرد: حمل نقل جاده‎ای با 70 شرکت با 3 هزار و 500 راننده حرفه ای و یک هزار و 800  ناوگان آماده ارائه خدمات خود برای ایام نوروزی می باشد.

وی در بحث اعزام راهیان نور افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته برای اعزام 10 هزار نفر از بسیج محلات استان گلستان به منطقه عملیاتی جنوب کشور آمادگی لازم را داریم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان گلستان سامانه هوشمند ITS را ابزار بسیار خوبی برای مدیریت بهتر و به هنگام شبکه حمل و نقل کل کشور عنوان کرد وگفت: استان گلستان تا به این لحظه 38 سامانه تردد شمار، یک سامانه توزین در حرکت، 16 دوربین نظارت تصویری و 4 سامانه ثبت تخلافات عبور و مرور فعال هستند که در مجموع 60 سامانه حمل و نقل هوشمند در سطح استان گلستان فعال است.

میقانی با اشاره به اینکه جاده‎های ما با افزایش 16 دوربین کنترل سرعت در رصد کامل قرار خواهد گرفت، افزود: با افزایش این دوربین‎ها به دنبال این هستیم که بتوانیم کنترل سرعت را داشته باشیم چرا که سرعت ما در همه تصادفات در جاده‎ها سبب افزایش تلفات شده است.

وی ابراز کرد: برای معاینه فنی خودرودهای سنگین به موجب قانون متولی این امر سازمان راهداری حمل و نقل جاده ای است که در استان گلستان 2 مرکز معاینه فنی مکانیزه فعال است که به صورن میانگین روزانه 50 خودروی سنگین با آخرین تکنولوژی ها مورد معاینه فنی قرار می‎گیرند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان گلستان در ادامه مطلب گفت: در سال جاری 16 هزار 791 خودروی سنگین در سیستم مکانیزه مورد معاینه فنی قرار گرفتند که نسبت به سال گذشته بیش از 2/7 درصد رشد داشتیم.

میقانی با بیان اینکه سال گذشته 2 هزار و 32 خودرو از تست معاینه فنی رد شدند، افزود : امسال 3 هزار و 16 کامیون رد شدند که این بیانگر این است که ما چشم‎پوشی نسبت به خودروهای سنگین نداشتیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان گلستان در بحث پیش فروش بلیط اتوبوس ها بیان داشت: امسال هیچ افزایش قیمت در بخش اتوبوسرانی اعمال نکردیم تا مردم استفاده بیشتر از حمل و نقل اتوبوسی داشته باشند.

میقانی در بخش دیگر سخنان خود در بخش راهداری گفت: راهداری امری مستمر در  365 روز سال است که  اقدامات انجام می‎شود که برای ایام نوروز خط‎کشی محورها را به طول یک‌هزار کیلومتر، اجرا و نصب بلوک مفصلی به طول 4 و نیم کیلومتر، نقاشی پایه تابلو ها، مسیر نمای ارتجاعی، بشکه ایمنی، چشم گربه ای و تابلوی فسفری نقاط پر تصادف را داشتیم.

وی تاکید کرد: براساس پایش اطلاعات سه ساله با همکاری دوستان در راه و شهرسازی و پلیس راهور و راهداری در استان گلستان 123 نقطه دارای تصادف است که 48 نقطه آن را پرتصادف اعلام کردند که همه تلاش ما ارائه خدمات مطلوب است و پس از آن بحث امنیت جاده‎ای را توجه ویژه داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها