شهردار اراک مطرح کرد

بدهی 400 میلیارد ریالی دستگاه‌های دولتی به شهرداری اراک/تامین آبیاری 80 درصد فضای سبز اراک از آب غیر شرب

شهردار اراک با اشاره به میزان بدهی دولت به شهرداری‌ها گفت: دولت به شهرداری بدهی ندارد اما دستگاه‌های دولتی 40 میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی طلبکار هستیم.
کد خبر: ۸۸۳۸۶۵۰
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمدابراهیم عباسی در جمع خبرنگاران با اشاره به استقبال سازمان زیباسازی شهرداری از ایده‌ها و طرح‌های ارائه شده از سوی هنرمندان بومی گفت: شهرداری همیشه سعی در بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان بومی داشته است ولی متاسفانه این هنرمندان هستند که در فراخوان‌های شهرداری شرکت نمی کنند.

وی افزود: حتی با وجود اینکه هنرمندان تمایلی نشان نداده‌اند ولی در سمپوزیوم ساخت سردیس مفاخر و سرداران شهید استان سعی کردیم که از هنرمندان استان به عنوان دستیار بهره بگیریم که خود باعث شود این عزیزان نیز سهمی را داشته باشند.

شهردار اراک با اشاره به اینکه برخی از هنرمندان مدعی این هستند که شهرداری از ظرفیت آنان استفاده نمی‌کند، گفت: شهرداری این آمادگی را دارد در جلسه ای موارد را با هنرمندان بررسی کند چراکه اولویت اصلی شهرداری استفاده از هنرمندان استان است.

المان‌های نوروزی به زودی نصب می‌شوند

عباسی با اشاره به المان‌های نوروزی هم گفت: طبق سنوات گذشته نصب المان‌های نوروزی در سطح میادین اصلی توسط سازمان زیباسازی شهرداری در روزهای پایانی سال انجام می‌شود که امسال هم تعدادی المان طراحی و ساخته شده که به زودی جای‌گیری می‌شود.

پروژه نیمه تمامی را برای دوره بعد باقی نمی‌گذاریم

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد پروژه‌های نیمه تمام در سطح شهر اراک وجود دارد، گفت: ما پروژه نیمه کاره نداریم بلکه همه در حال اجرا هستند برای اینکه پروژه نیمه کاره هم نداشته باشیم تلاش کردیم ابتدای امر پروژه‌های نمیه تمام سنوات گذشته را تکمیل کرده بعد اقدام به آغاز عملیات اجرایی طرح جدیدی داشته باشیم.

عباسی تاکید کرد: تمامی پروژه‌ها را تلاش داریم در زمان‌بندی مقرر به اتمام برسانیم و طرح نیمه تمامی را برای دوره بعد باقی نگذاریم.

شهردار اراک با اشاره به کاشت درخت و آبیاری فضای سبز این کلانشهر گفت: متاسفانه در سنوات گذشته فضای سبز این شهر با آب شرب آبیاری می شد که با پذیرش مسئولیت به منظور حفظ منابع آبی امروز در جایگاهی قرار گرفتیم که 80 درصد از فضای سبز این کلانشهر از طریق شبکه مستقل و با استفاده از چاه‌های غیر قابل شرب انجام می‌شود. برای صرفه‌جویی در مصرف آب برای اولین بار اقدام به آبیاری زیرسطحی کردیم و 30 هکتار از اراضی جنگل کاری شده منطقه چُقا به این روش نوین آبیاری می‌شوند

بدهی 400 میلیارد ریالی دستگاه‌های دولتی به شهرداری اراک

عباسی با اشاره به میزان بدهی دولت به شهرداری‌ها گفت: دولت به شهرداری بدهی ندارد اما دستگاه‌های دولتی 40 میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی طلبکار هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که شما شهرداری را بدهی بسیاری از دوره قبل تحویل گرفتید، گفت: ما قول می دهیم که در پایان کار این دوره شهرداری، تمامی بدهی‌های قبلی و این دوره پرداخت کنیم و به دوره بعد تحویل دهیم.

تعامل سازنده‌ای میان شورای شهر و شهرداری وجود دارد

شهردار اراک در پاسخ به اینکه عملکرد شورای چهارم را چگونه ارزیابی می‌کنید، از عملکرد شورا راضی هستم و مشکلی باهم نداریم اما گویا برخی از این موضوع راضی نیستند چرا که مرتب به دنبال این بودند که این شورا و شهرداری مثل دوره‌های گذشته تعامل سازنده‌ای با یکدیگر نداشته باشند.

عباسی تصریح کرد: شهرداری و شورای شهر در مدت سه سال و نیم گذشته برای اجرای طرح‌های شهری و خدمت رسانی به شهروندان کمال همکاری را با یکدیگر داشته‌اند.

وی با اشاره به افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها بدون ابلاغیه سازمان تاکسیرانی شهرداری گفت: بیش از دو هزار و 500 راننده تاکسی در اراک مشغول فعالیت هستند که از بین آنان عده‌ای زحمتکش هستند اما مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند با سامانه 137 تماس حاصل کنند.

عملکرد شهرداری در بارش‌های اخیر مثبت بوده است

شهردار اراک با اشاره به بارش‌های اخیر و مشکلاتی که به واسطه این بارش‌ها در نحوه خدمات رسانی ایجاد شد، گفت: بنده از هرکسی که پرسیدم گفتند به یاد ندارند که در این مدت شاهد بارش برفی بوده باشند که 75 سانتی متر برف آب دار بر زمین نشسته باشد ولی در مجموع عملکرد شهرداری خوب بود چراکه با این وجود اجازه ندادیم حتی یک دقیقه هم یکی از معابر اصلی شهر مسدود شود.

عباسی افزود: در مدت بارش‌ها شهرداری بیش از 11 ‌میلیون تُن برف جابه جا کرد که برای این امر هم علاوه بر به کارگیری توان دستگاه‌های برف‌روب سازمان از سایر دستگاه‌ها نیز کمک گرفت. اما در مورد درختانی که به خاطر این بارش‌ها شاخه‌هایشان شکست باید بگویم که هرس به موقع بوده ولی تحمل این میزا بارش برایشان ممکن نبود.

شهردار اراک یادآور شد: در همان ساعات اولیه صبح روز بارش‌ها بنده در پیامی از مردم خواستم تا ما را در تکان دادن درختان یاری دهند چراکه با وجود بیش از یک‌میلیون درخت 400 نیرو پاسخگو نیست.

پیمانکاری به توانمندی قرارگاه خاتم در اجرای پروژه‌ها نیست

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود حضور پیمانکاران بومی که اعلام آمادگی هم کرده‌اند ولی پروژه‌های اجرایی را به قرارگاه خاتم واگذار می‌شود، گفت: بنده که پیمانکاری را سراغ ندارم که توان مالی لازم برای انجام پروژه‌های شهری را داشته باشد. قرارگاه خاتم با دریافت کمترین میزان مبلغ قرارداد پروژه ها را اجرایی می‌کند که تصور نمی کنم هیچ سرمایه گذاری در اراک حاضر به اجرای این پروژه‌ها باشد.

شهردار اراک تصریح کرد: این قرارگاه سه پروژه را در اراک در دست اجرا داشته که یکی از این پروژه‌ها به بهره برداری رسانده و دو پروژه دیگر را با پیشرفت 30 درصدی دنبال می‌کند.

عباسی در پاسخ به جذب سرمایه گذار در اراک گفت: شهرداری اراک در جذب سرمایه گذاری توفقیاتی داشته است ولی اکثر این سرمایه گذاری ها با مبالغ دو و سه میلیارد تومانی بوده اند.

وی افزود: در مدت بیش از سه سال در زمینه جذب سرمایه‌گذار به اندازه 40 سال پیش موفق بوده‌ایم. سرمایه‌گذاری‌هایی که با جذب سرمایه گذار صورت گرفته بخشی در حال اجرا و بخشی هنوز شروع نشده و برخی دیگر هم اجرا شده‌اند.

شهردار اراک با اشاره به احداث پل‌های روگذر در تقاطع‌های این کلانشهر گفت: طراحی برای احداث این پل‌ها با کار کارشناسی انجام می‌شود و از سوی شورای ترافیک استان هر یک مصوب می گردد که باتوجه به بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده که در کاهش بار ترافیکی بسیار موثر بوده‌اند.

عباسی در پاسخ به اجرای طرح 58 متری امیرکبیر گفت: مقدمات اولیه اجرای این طرح انجام شده همچنین سرمایه گذار طرح هم معرفی شده که به محض ورود سرمایه سرمایه‌گذار، اجرای این طرح آغاز می شود.

وی در پاسخ به سوالی دیگر درخصوص کاهش تراکم در دوره شهرداری ایشان و تامین منابع مالی از عوارض گفت: ما تراکم را کاهش نداده‌ایم ولی تراکم فروشی هم نکرده‌ایم. بایستی برای کاهش آسیب‌ها و رفاه شهروندان باید نحوه توزیع امکانات با جمعیت هماهنگ باشد ولی متاسفانه در برخی مناطق نظیر خیابان شهید شیرودی این امر اتفاق نیافتاده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات