خبرهای داغ:
نایب رئیس مجلس ملی مجارستان:

سالانه 100 بورسیه به دانشجویان ایرانی اهدا می‌کنیم

نایب رئیس مجلس ملی مجارستان گفت: دولت مجارستان سالانه 100 بورسیه به دانشجویان ایرانی اهدا کرده که سرمایه گذاری بسیار خوبی است، چرا که دانش آموختگان، سفرای فرهنگی کشور ما به حساب خواهند آمد.
کد خبر: ۸۸۴۲۹۴۱
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
سالانه 100 بورسیه به دانشجویان ایرانی اهدا می‌کنیم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، یانوش لاتورسای پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی در قم اظهار کرد: روابط میان دو پارلمان دولت و مجلس در مجارستان بسیار مساعد بوده و اجرای عدالت الهی در امور پارلمانی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ابراز کرد: دولت مجارستان سالانه 100 بورسیه به دانشجویان ایرانی اهدا کرده که سرمایه گذاری بسیار خوبی است، چراکه دانش آموختگان، سفرای فرهنگی کشور ما به حساب خواهند آمد.

دیدار همچنین یانوش کواچ، سفیر مجارستان در تهران نیز در این دیدار گفت: در گام جدید همکاری‌های میان دو کشور، دیدار نخست وزیر مجارستان با رهبر ایران از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ما هر روزه در فعالیت‌های خود شاهد آن هستیم که روابط سیاسی و اقتصادی با چراغ سبز و افزایش همکاری مواجه بوده و مجارستان آمادگی بالایی برای افزایش فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، آموزشی، علمی و... دارد.

سفیر مجارستان در تهران تصریح کرد: اهمیت سفر این هیأت آن است که معاون نخست وزیر، رئیس حزب دموکرات مسیحی نیز در این کشور بوده و مایل هستیم روابط معنوی ما با ایران گسترش پیدا کند.

ارسال نظرات