خبرهای داغ:
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد قم خبر داد

فعالیت ۶۰۰ کانون فرهنگی و هنری در قم با ۵۰ هزار نفر عضو

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم گفت: ۲۳ هزار کانون فرهنگی و هنری در سطح کشور فعالیت دارند که سهم استان قم از این تعداد ۵۸۰ کانون است.
کد خبر: ۸۸۴۳۸۸۹
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
فعالیت ۶۰۰ کانون فرهنگی و هنری در قم با ۵۰ هزار نفر عضو
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌  و المسلمین سعید روحانی ظهر امروز در بازدید آیت‌الله اشکوری عضو مجلس خبرگان رهبری از دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم، به بیان اقدامات و برنامه‌های این دبیرخانه پرداخت.

وی بابیان پیشینه و دلایل تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور، اظهار داشت: از اواخر سال 71 برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، طرحی توسط وزیر ارشاد وقت مبنی بر اینکه اگر کانون‌های فرهنگی و هنری در تمامی مساجد کشور ایجاد شود مطرح شد که تا حدودی می‌توان در مقابل این تهاجمات گسترده ایستادگی کرد، بر همین اساس طبق مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی، این کانون‌ها فعالیت خود را آغاز کردند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم گفت: در کل کشور نزدیک به 23 هزار کانون فرهنگی وجود دارد که طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در هر برنامه 5 ساله باید 25 درصد به این مقدار افزوده شود.

وی ادامه داد: در استان قم  580 کانون فرهنگی و هنری فعالیت دارند که از این تعداد حدود380 کانون رسماً در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم دارای شناسنامه هستند، ولی دبیرخانه بر خود لازم می‌داند که از همه این کانون‌ها حمایت مالی و معنوی نماید.

روحانی به استقبال ویژه  نوجوانان از برنامه‌های فرهنگی و هنری اشاره و خاطرنشان کرد : بالغ‌بر 50 هزار نفر در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم عضویت دارند.

وی با انتقاد از بودجه بسیار پایین کانون‌های فرهنگی و هنری در کشور تصریح کرد: میزان بودجه‌ای که ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور به هر مسجد در طول یک سال اختصاص می‌دهد در حدود300 هزار تومان است و استان‌ها هم که باید حمایت کنند عملاً کاری در این زمینه انجام نمی‌دهند درنتیجه بسیاری از کارهای فرهنگی باوجود توانمندی‌های فراوان روی زمین می‌ماند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم، به برخی از  تفاوت‌های عمده کانون‌های فرهنگی و هنری در قم با سایر استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: جایگاه ویژه خواهران و گستره فراوان فعالیت‌های خواهران در داخل مجموعه‌های فرهنگی و هنری در قم یکی از مهم‌ترین این تفاوت‌هاست.

وی تدوین برنامه‌ای جامع برای محل بودجه و هزینه‌ها را یکی از کارهای موفق درزمینه  قوی‌تر شدن کانون‌های فرهنگی عنوان و ابراز کرد: این کار ارزنده باعث الگوی مناسبی برای دیگر  کانون‌های کشور شده است تا کانون در تمام سال فعالیت داشته باشد و برای کل سال برنامه داشته باشد.
ارسال نظرات