خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم:

ساخت مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس استان قم به نیمه راه خود رسید

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم گفت: پروژه مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس استان قم با 50 درصد پیشرفت فیزیکی به نیمه راه خود رسید.
کد خبر: ۸۸۴۴۰۱۰
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
ساخت مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس استان قم به نیمه راه خود رسید
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد حسینی با اشاره به اهمیت ساخت مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس استان اظهار داشت: ایجاد این مرکز در تمام استان ها یکی از بحث های مهم ماموریتی بنیاد حفظ و آثار و از اقداماتی است که برای تقویت و انعکاس و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در جامعه انجام می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با اشاره به اینکه پروژه ساخت مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس استان از مصوبه های سفر مقام معظم رهبری در سال 89 به قم می باشد، بیان داشت: با گذشت زمان در بحث طراحی، تدوین و تصویب نقشه ها و تشکیل هیئت امنا و کارگروه فنی مهندسی به نتیجه رسیدیم و پروژه با بودجه های ملی و استانی و بخصوص از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری شروع به کار کرد.

حسینی با اشاره به اینکه پروژه تاکنون حدود 50درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، خاطرنشان شد: در اجرای این پروژه یک وقفه چند ماه به دلیل مشکلات بودجه ای و اعتباری ایجاد شد که با رفع این موانع پروژه فعالیت خود را آغاز کرد؛ در حال حاضر مقدمات برای استقرار و آغاز فعالیت عمرانی پروژه آغاز شده که بعد از تعطیلات با تمام ظرفیت مجموعه پیمانکاران و کارفرمایان این پروژه یک سرعت بیشتری بگیرد و شاهد افتتاح و بهره برداری آن در آینده نزدیک باشیم.

وی تصریح کرد: این پروژه یک پروژه ملی با تأثیرگذاری بین‌المللی است که نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاه ها می باشد البته استاندار قم به عنوان رئیس هیئت امنای این مرکز فرهنگی حمایت ویژه ای از این پروژه دارند و باید سایر ارگان‌ها مانند سازمان برنامه بودجه و شهرداری دست به دست هم بدهیم تا این پروژه تاثیر گذار فرهنگی که یکی از مراکز ثقل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می باشد.

حسینی در ادامه ابراز داشت: مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس یکی از مراکزی است که فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگ استقامت و پایداری و عزتمندی مردم که نسل گذشته در تاریخ ثبت کرده اند را به نسل جدی منتقل خواهد کرد.

وی عنوان کرد: در این مراکز با زبان هنر و علم و قالب های جدید هنری باید سعی کنیم پیام نسل قدیم را به نسل جدید و حاضر منتقل کنیم.
ارسال نظرات