خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری:

پروژه شهید کاظمی تعیین تکلیف شود/مسوولان به فکر رفع مشکل پارکینگ در قم باشند

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وضعیت پروژه شهید کاظمی گفت: این فضا می‌توانست امکانی ویژه برای توسعه مراکز اقامتی و هتل‌های قم و رفع مشکل پارکینگ باشد و ما انتظار داریم که هرکسی که در این پروژه دخیل است فکری برای تعیین تکلیف آن کند.
کد خبر: ۸۸۴۵۲۲۸
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
پروژه شهید کاظمی تعیین تکلیف شود/مسوولان به فکر رفع مشکل پارکینگ در قم باشند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله ابراهیم امینی ظهر امروز در دیدار شهردار و مدیران شهری قم، ضمن تبریک آغاز سال جدید، از خدمات مدیریت شهری در شهر قم تقدیر کرد و گفت: شهر قم شهری خاص است و انتظارات مردم و مهاجران نیز از این شهر ویژه است.

وی با بیان اینکه در زیباسازی شهر خصوصاً در ایام نوروز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت تصریح کرد: تبعا در ایام نوروز مشکلات خاصی در شهر به وجود می‌آید اما از این نظر یکی از مسائلی که قابل توجه بود زیبایی شهر بود که به خوبی مدیریت شد.

آیت‌الله امینی خاطرنشان کرد: امروز زمانی که در شهر حرکت می‌کنیم شاهد شرایط بهتری نسبت به گذشته هستیم هرچند نیاز است بیش از پیش در حد جایگاه قم اقدامی ویژه صورت گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شهر قم با وجود کمبودها و شرایط خاصی که دارد بسیار زیبا شده و انتظار هم همین است که بیش از پیش به زیبایی شهر قم پرداخته شود.

وی با اشاره به موقعیت خاص و ویژه شهر قم به عنوان مرکز حوزه‌های علمیه و مرکز توجه شیعیان اذعان کرد: همین جایگاه انتظاراتی را به وجود می‌آورد.

آیت‌الله امینی یکی از مشکلات مسافران در شهر قم را بحث پارکینگ عنوان کرد و افزود: مسافرانی که وارد قم می‌شوند با هر هدفی که گذر یا ماندگاری باشد، اکثراً دارای خودرو هستند و کمبود پارکینگ نگرانی به وجود می‌آورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: پارکینگ یک نیازی اساسی برای شهری چون قم است و بارها به مدیران استان و استاندار نیز این مساله تذکر داده شده که بیش از پیش وارد حوزه تأمین پارکینگ در شهر شوید.

وی با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم قم آبرومند بماند باید فکری برای رفع مشکلاتی چون پارکینگ شود خاطرنشان کرد: در این ایام واقعاً گرفتار بودن مردم برای پارک خودرو احساس می‌شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پروژه شهید کاظمی تصریح کرد: گفته می‌شد که اگر این پروژه اجرایی شود قریب به 2 هزار پارکینگ دارد و در نزدیکی حرم ظرفیتی خوب است اما متاسفانه این پروژه نیز به تعطیلی کشیده شده است.

وی بیان کرد: کسانی که دنبال تکمیل این پروژه بودند میلیاردها تومان هزینه کرده و املاکی را خریداری کرده‌اند و با این وجود پروژه تعطیل است که تمام این مسائل در این محدوده مشکلات ایجاد کرده و باید هرچه سریع‌تر اقدامات اجرایی آغاز شود.

آیت‌الله امینی با بیان اینکه مردمی که در همسایگی این پروژه زندگی می‌کنند در عذاب هستند خاطرنشان کرد: همسایگان در شرایط فعلی بلاتکلیف بوده و با مشکل مواجه هستند و باید سریع‌تر این پروژه تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به کمبود مراکز اقامتی و گردشگری در قم تصریح کرد: این فضا می‌توانست امکانی ویژه برای توسعه مراکز اقامتی و هتل‌های قم باشد و ما انتظار داریم که هرکسی که در این پروژه دخیل است فکری برای تعیین تکلیف آن کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری پارکینگ را از مسائل ضروری شهرها دانست و خاطرنشان کرد: امید داریم که مشکلات مربوط به این پروژه حل شده و رضایت مردم کسب شود.

وی به مشکل فرودگاه قم اشاره و ابراز کرد: قم نیاز به یک فرودگاه دارد و از شهرهایی است که در این زمینه با مشکل مواجه است.

آیت‌الله امینی با اشاره به اثرگذاری راه‌اندازی فرودگاه در اقتصاد شهر قم بیان کرد: تقاضا دارم که مساله این فرودگاه حل شود و هرکسی که در آن دخیل است همراهی کرده و کمک به تکمیل آن کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: فرودگاه در هر شهری وجود داشته باشد اقتصاد شرایط بهتری پیدا خواهد کرد و در شهری چون قم که زائرین زیادی دارد و از کشورهای مختلف جهان نیز به آن رفت و آمد دارند این فرودگاه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی گفت: قم آبروی نظام اسلامی است و طلاب خارجی زیادی در این شهر در حال تحصیل هستند که احداث و تکمیل فرودگاه برای آن ضرورت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهر قم از نظر نظافت شرایط خوبی پیدا کرده است افزود: نیروهای خدمات شهری شبانه روز در حال فعالیت هستند و امروز شاهد شرایط مطلوبی از نظر پاکیزگی هستیم.

وی بیان کرد: قم امروز یک کلان‌شهر شده اگرچه وسعت زیادی ندارد اما ضروری است که به مساله ساخت و ساز در این شهر نظارت بیشتری صورت گیرد.

آیت‌الله امینی با اشاره به مشکلات حاشیه‌نشینی در شهر قم تصریح کرد: حاشیه‌نشینان با مشکلات متعددی مواجه هستند و نیاز است فکری جدی برای رفع مشکلات آنان بشود.
ارسال نظرات