خبرهای داغ:
امام جمعه کرمانشاه:

شهید آوینی با هنرش ایثار انسان‌های مخلص را بخوبی جاودانه کرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: شهید آوینی توانست لحظه های ایثار بی نظیر انسان های مخلص در راه خدا را به خوبی با زبان هنر جاودانه کند.
کد خبر: ۸۸۴۶۱۵۰
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله "مصطفی علما" در نشست با هنرمندان و جمعی از مسوولان حوزه هنری انقلاب اسلامی  بمناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: هدف از خلق انسان و زندگی او بر روی زمین  پیشرفت او به سمت کمال انسانی و الهی است.

 

وی افزود: حرکت انسان در تاریخ و رسالت پیامبران نیز گواه بر این موضوع است که انسان در حال پیشرفت و ترقی است و فهم و درک انسان  عصر حاضر با انسانهای گذشته قابل مقایسه نیست و این به دلیل فلسفه خلقت انسان است.

 

امام جمعه کرمانشاه گفت: هنر نیز باید در این مسیر الهی قرار بگیرد و برای حرکت سریع تر انسان به سمت ترقی و تعالی  استفاده شود.

 

وی افزود: در قرآن کریم بارها انسان را به سیر در انفاس و آفاق سفارش  می کند تا انسان با تامل در هنر خداوند در آفرینش انسان و جهان با ماهیت واقعی آفرینش که  بندگی و اطاعت خداوند و در نهایت رسیدن به کمال است پی ببرد.

 

آیت الله علما گفت: زبان هنر بسیار موثر است و می تواند تاثیرات بزرگ و ماندگاری را در انسانها باقی بگذارد همانطور که سید اهل قلم شهید آوینی توانست لحظه های ایثار بی نظیر انسان های مخلص را در راه خدا به خوبی با زبان هنر بیان  و آن لحظه ها را ابدی کند.

 

وی افزود: زبان هنر هنگامی که در راه خدا باشد هرگز از بین نخواهد رفت  همانطور که اشعار مولانا ، حافظ و سعدی و...  هنوز زنده  و بر لب و قلم بزرگان جاری است.

ارسال نظرات