خبرهای داغ:
نایب رئيس مجمع نمايندگان حوزه علميه قم مطرح كرد

حضرت زينب(س) مدال‌آور دانشگاه اهل بيت(س)

نایب رئيس مجمع نمايندگان حوزه علميه قم گفت: حضرت زينب(س) پس از حضرت زهرا(س) توانستند در دانشگاه اهل بيت(ع) نقش‌آفريني كنند.
کد خبر: ۸۸۴۶۶۵۴
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
حضرت زينب(س) مدال‌آور دانشگاه اهل بيت(س)
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر ضمن تسلیت وفات حضرت زینب(س) اظهار کرد: حضرت زینب(س) مدال دانشگاه اهل بیت(ع) را پس از حضرت فاطمه زهرا(س) به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: ایشان عالمه‌ای بی‌نظیر هستند که توانستند اوصاف و امتیازات فراوانی را در دوران کودکی از خود به نمایش گذارند. حضرت زینب(س) مبارزه با ظلم و استبدادستیزی را در سنین پایین در دستور کار داشتند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم عنوان کرد: نقل حدیث، تبیین آیات، روشنگری در مواضع سیاسی، علمی و فرهنگی اهل بیت(ع) و بازخوانی سخنان قرآن از جمله فعالیت‌های علمی و فرهنگی حضرت زینب(س) در طول دوران زندگی ایشان است.

وی با اشاره به هجرت حضرت زینب(س) همدوش مجاهدان فی سبیل الله گفت: حضور در صحنه کربلا و قرائت خطبه‌های آتشین از جمله سندهای افتخار دخت امیر مؤمنان(ع) است.

رضوی‌مهر تصریح کرد:  حضرت زینب(س) توانستند زیبایی‌های معنوی، صمیمیت، وفا، فرمانبری از حکم ولایت، جانفشانی در راه دین و دفاع از حریم امامت را به ظهور و بروز رساند.

وی عنوان کرد: امروز سراسر عالم مطرح است که حضرت زینب(س) کیست که اینگونه جوانان سبقت می‌گیرند تا پرچمی که این بانوی بزرگوار در کنار پرچم برادرشان برافراشتند زمین نماند و محفوظ بماند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با بیان اینکه شهدای مدافع حرم مصداق فرهنگ عاشورایی هستند گفت: امروز شاهد هستیم زنان یمن، بحرین، عراق، سوریه و... در زیر شکنجه‌ها، تهدیدها، اذیت‌ها و آزارها هستند و تنها با فرهنگ زینبی می‌توان اینگونه فعالیت‌ها را به نتیجه رساند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که تا امروز پس از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی شهدای مبارزه، دفاع، ترور و مدافع حرم را مشاهده کرده‌اند باید با الگو قرار دادن حضرت زینب(س) پیام‌رسان اهداف و آرمان‌های این خون‌های مقدس باشند.

ارسال نظرات