خبرهای داغ:
عضو هيأت علمي جامعة الزهرا مطرح كرد

ولايتمداري و امام‌شناسي ويژگي شاخص حضرت زينب(س)

عضو هيأت علمي جامعة الزهرا با بیان اینکه ولايتمداري و امام‌شناسي از جمله ويژگي‌هاي حضرت زينب(س) است گفت: ايشان مادر دو شهيد هستند و در كنار امام خود ايثار كردند.
کد خبر: ۸۸۴۶۷۴۴
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
ولايتمداري و امام‌شناسي ويژگي شاخص حضرت زينب(س)
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، معصومه ظهیری ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت زینب(س) اظهار کرد: حضرت در زندگی خود هفت معصوم از جمله پیامبر اکرم(ص)، امیر مؤمنان(ع)، زهرای مرضیه(س)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و امام محمد باقر(ع) را درک کردند.

وی خاطرنشان کرد: شخصیتی نداریم که این چنین درک وجود معصومان را در زندگی داشته باشد بنابراین حضرت در این زمینه نمونه هستند.

عضو هیأت علمی جامعة الزهرا با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی حضرت زینب کبری(س) گفت: ایشان در کنار ام المصائب بودن، ام الفضائل نیز محسوب می شوند و سرچشمه فضیلت‌ها، خوبی‌ها، نیکی‌ها و پاکی‌ها محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر انسان در زندگی بخواهد کارنامه‌ای از رضایت معصومان داشته باشد باید الگوی او زینب کبری(س) باشد و حضرت رفتاری داشتند که امام علی(ع) در زمان حکومت خود مسائلی را به ایشان ارجاع می‌دادند.

ظهیری عنوان کرد:‌ نقش حضرت زینب(س) در زندگی امام حسن مجتبی(ع) روایتگری از روایات و احادیث پیامبر اکرم(ص) بود و حضرت در عاشورا نیز به ایفای نقش پرداختند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) در کاروان‌ اسرای کربلا و پیام‌رسانی قیام اباعبدالله الحسین(ع) نقش ویژه داشتند گفت:‌ اگر امروز مدافعان حرم را در دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) مشاهده می‌کنیم نشانه درس‌آموزی ایشان از حضرت است.

عضو هیأت علمی جامعة الزهرا خاطرنشان کرد: ولایتمداری، امام‌شناسی و ایثار از جمله ویژگی‌های ممتاز حضرت زینب(س) است و ایشان مادر دو شهید هستند و همواره رضایت پروردگار را مورد توجه قرار می دادند.

وی با اشاره به اینکه استقامت و تحمل ملامت‌ها و اذیت‌ها در زندگی حضرت زینب(س) به چشم می‌خورد عنوان کرد: حضرت زینب کبری(س) در تبلیغ، ترویج و رساندن پیام اهل بیت(ع) نقش موثری ایفا کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار